تابناک چهارمحال وبختیاری- دوازده سال پیش کلنگ فرهنگسرای شهرکرد با عنوان تالار فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری از سوی احمد مسجد جامعی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 13 February 2017
تابناک چهارمحال وبختیاری- دوازده سال پیش کلنگ فرهنگسرای شهرکرد با عنوان تالار فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری از سوی احمد مسجد جامعی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد.تابناک چهارمحال وبختیاری- دوازده سال پیش کلنگ فرهنگسرای شهرکرد با عنوان تالار فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری از سوی احمد مسجد جامعی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد.
 
 
به گزارش تابناک شهرکرد- پیش از 11 سال تلاش این مجموعه بزرگ فرهنگی هنری به عنوان یکی از زیرساخت های لازم برای این بخش با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
این فرهنگسرا نقطه عطفی در بخش زیرساخت های فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری به شمار می آید چرا که ظرفیت این فرهنگسرا بخش عمده ای از کمبودها زیرساختی استان را پوشش داد.
فرهنگسرای شهرکرد از نظر مکانی نیز در یکی از بهترین نقطه های پرتردد مرکز استان قرار دارد که دسترسی آسان از سه جهت از مهمترین ویژگی ها آن است.
اکنون بنا بر قانون باید مدیریت فرهنگسرای شهرکرد واگذار می شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری این قانون را اجرایی کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون مدیریت فرهنگسرا باید به بخش غیردولتی با خصوصی واگذار می شد.
جواد کارگران دهکردی افزود: فراخوان واگذاری مدیریت این مجموعه فرهنگی و هنری برگزار و چهار شرکت کننده در این فراخوان حضور داشتند.
به گفته وی، در نهایت شهرداری شهرکرد برنده ای فراخوان شد و سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری شهرکرد از این پس مدیریت برنامه های این فرهنگسرا را در اختیار خواهد گرفت.
وی گفت:ماهیت این فرهنگسرا فقط اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است و برنده فراخوان نیز طبق قانون ملزم به رعایت این اصل است.
کارگران گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در فرهنگسرای شهرکرد تداوم خواهد داشت و این مکان به عنوان محل حضور هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و گروه های مرتبط با این حوزه خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این مکان امکان ایجاد پلاتو تئاتر وجود دارد و بررسی های لازم در این زمینه انجام شده است و مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیزات لازم برای ایجاد پلاتو تئاتر را در اختیار این فرهنگسرا قرار دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی رفاهی شهرداری شهرکرد نیز که خود سابقه درخشانی در زمان مدیریت خانه جوان شهرکرد در کارنامه دارد می گوید: تمامی مراحل واگذاری مدیریت فرهنگسرا به این سازمان انجام شده است و قرار داد آن بین این سازمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است و برای تصویب نهایی در صحن علنی شورای اسلامی مرکز استان مطرح می شود.
محمد رضا امیدی افزود: قرار است سازمان فرهنگی و رفاهی شهرداری شهرکرد به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تغییر نام پیدا کند و فعالیت ها در فرهنگسرا بر اساس اساسنامه جدید این سازمان خواهد بود.
وی گفت : در فرهنگسرا باید فعالیت های فرهنگی و هنری دنبال شود و فرهنگسرا باید براساس شرح وظایف آن میزبان برنامه ها باشد.
امیدی اظهار کرد: زمانی در خانه جوان شهرکرد که زیر مجموعه شهرداری شهرکرد بود حدود چهار هزار نفر نوجوان و جوان در برنامه های فرهنگی و هنری به صورت رایگان حضور داشتند و این فرهنگسرا دوباره می تواند میزبان هزاران نفر از جوانان و نوجوان در کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی و هنری باشد.
وی یادآور شد:رقابت در فرهنگ و هنر بسیار مهم است و فرهنگسرا می تواند زمینه رقابت بین بخش های فرهنگی و هنری استان را فراهم کند.
این طرح عمرانی فرهنگی در سال 83 با حضور احمد مسجد جامعی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی،کلنگ زنی شد که در یک دهه اخیر، به عنوان یکی از مهمترین طرحهای زیربنایی بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری به حساب آمده است.
فرهنگسرای شهرکرد در 9 هزار متر احداث شده است که این طرح در ارائه خدمات فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد.
بخش های اداری،کتابخانه و سالن بزرگ 1200 نفری این فرهنگسرا از مهمترین ویژگی ها این طرح عمرانی است.
در فضای طبقه همکف فرهنگسرا یک سالن کتابخانه به مساحت 540 متر و فضای نمایشگاه با یک هزار و 270مترمربع مساحت قرار دارد و فضای نمایشگاه خود شامل سالن نمایشگاه هنر و صنایع دستی، فضای باز نمایشگاه و مخزن است.
سالن نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی، محل لابراتوار، استودیوی صدا و تصویر و ساختمان اداری، نمازخانه و سالن بزرگ مطالعه از دیگر امکانات پیش بینی شده در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد است.
فضای آموزشی با مساحت 765متر و شامل کلاس های آموزش فرهنگی و هنری و اتاق نشست داوران است.
فرهنگسرای شهرکرد به لحاظ معماری و مهندسی ساخت، یکی از طرح های بی نظیر استان است که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی اجرایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار