دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز گفت: در دهه‌های اخیر افسردگی شیوع بالایی داشته و به عنوان مرگ خاموش معرفی شده است.
کد خبر: ۳۷۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 13 February 2017
سینا توکلی در نشست خبری به مناسبت هفته آگاهی از مغز اظهار داشت: این برنامه سه هدف مهم در بر می‌گیرد، آگاهی از مغز برای ارتقا از مغز و اینکه مغز را بشناسیم تا عملکرد مغز و ارتقا دهیم، همچنین برای سرعت بخشیدن به کشف اختلالات به خصوص در حوزه روان که کمتر شناخته شده و آگاهی در سطح عمومی که بیماری‌های این حوزه را بشناسیم.
 
وی ادامه داد: شعار امسال با عنوان مغزت را بشناس! نامگذاری شده است و این هفته چند محور دارد، محور اول مغز انعطاف پذیر، محور دوم مغز ورزشکار و محور سوم مغز سالم و سلامت مغز است که بر روی بیماری‌های الزایمر و افسردگی صحبت خواهد شد.
 
دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز گفت: در دهه‌های اخیر افسردگی شیوع بالایی داشته و به عنوان مرگ خاموش معرفی شده است.
 
توکلی با اشاره به اینکه در این هفته در 70  مدرسه، دانشگاه‌ و فرهنگسراها، روزنامه دیواری و بروشور در زمینه آگاهی از مغز برای دانشجویان, دانش آموزان و عموم مردم پخش می‌شود، افزود: بنابراین درباره کارکردهای مغز و سیستم ارتقا عملکرد مغز برای دانش آموزان صحبت خواهد شد.
 
دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی نیز 3 سمینار تخصصی 200 نفره با عنوان سمینار تخصصی مغز و شناخت در سه دانشگاه تبریز, شریف و شهید بهشتی برگزار می‌شود و 4 برنامه با موضوع آلزایمر و افسردگی در فرهنگسراهای شهر تهران برای عموم برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار