در ششمین کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد کرمانشاه مطرح شد:
کرمانشاه- راهکارهای موثر در پیشگیری از اعتیاد و لزوم توجه به تهدیدات فضای مجازی از موارد مطرح شده در ششمین کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد کرمانشاه بود.
کد خبر: ۳۷۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 13 February 2017
به گزارش خبرنگار مهر، ششمین کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به ریاست مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه و نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد، آموزش و پرورش، دادگستری، اداره بهداشت و ... امروز دوشنبه در محل سالن کنفرانس شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه برگزار شد.
زهره شریفی، مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: اعتیاد به عنوان بزرگترین آسیب اجتماعی منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر است.
وی افزود: سن اعتیاد بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت رفاه در سال گذشته ۲۳.۵ بود و این در حالی است که امسال این آمار به ۲۰ سالگی کاهش یافته است.
۶۰ درصد علل جرائم مرتبط با اعتیاد است
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: ۶۰درصد علت جرائم مختلف و آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد است و می طلبد دستگاه های مربوطه با همکاری یکدیگر در زمینه حل این معضل چاره اندیشی کنند.
وی گفت: روزانه تعداد ۱۰ نفر جان خود را بر اثر اعتیاد از دست می دهند و ۷۰ نفر به آمار معتادین اضافه می شود.
شریفی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد به ضعیف بودن اعتقادات دینی در خانواده ها بر می گردد و نوجوانان در سن بسیار کم به سمت و سوی اعتیاد روی می آورند.
وی به ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخت و گفت: انجام برنامه ها و اقدامات فرهنگی برای دو گروه دانش آموزان و زنان جامعه می تواند راهکاری مناسب برای کاهش این آسیب اجتماعی باشد.
لزوم ایجاد یک نظام مراقبت اجتماعی
اکبر عبدی، کارشناس امور پیشگیری دادگستری استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: نیاز داریم که یک نظام مراقبت اجتماعی را با یک سیستم همه جانبه و هم افزایی دستگاه ها در راستای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد در جامعه ایجاد کنیم.
وی افزود: دستگاه های متولی باید با نظارت دقیق بر کمپ های اعتیاد مراقبت های بعد از ترک را در مورد جامعه هدف خود انجام دهند و هر کدام از دستگاه های مرتبط با ارائه بسته های راهکاری در برطرف کردن این مشکل خصوصا در زمینه پیشگیری از آسیب اقدام کنند.
آسیب های اجتماعی سلامت دینی و اخلاقی خانواده ها را تهدید می کند
حجت الاسلام  کماسی، نماینده شهرداری نیز در این جلسه عنوان کرد:آسیب های اجتماعی سلامت اجتماعی دینی و اخلاقی خانواده ها را تهدید می کند تا جایی که ابتدا عفت و حیا را در بین خانواده ها از بین می برد.
وی افزود: یکی از مسائلی که موجب شده آسیب های اجتماعی به راحتی در جامعه خودنمایی کند گستردگی فضاهای مجازی است.
حجت الاسلام  کماسی  تصریح کرد: استفاده از زبان هنر خصوص در بین کودکان و نوجوانان می تواند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد و علاوه بر دادن آموزش های لازم برنامه های محله محور نیز می تواند سازنده باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار