متاسفانه نظام بانکی ما با بانکداری کامل اسلامی فاصله دارد و در برخی موارد بوی ربوی بودن از آن به مشام می رسد.
کد خبر: ۳۷۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 13 February 2017
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، حجت‌الاسلام محمد پور رمضان، استاد حوزه علمیه امروز در جمع دست اندرکاران برگزاری مراسم ۲۲ بهمن بندپی شرقی با تقدیر از تلاشها و اهتمام این اعضا، گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به هدف نهایی بر اساس نقشه راه خود فاصله زیادی دارد و امروز در حوزه هایی نظیر فرهنگ و اقتصاد بسیار از نقطه آرمانی انقلاب فاصله داریم.
امام جمعه گلوگاه خدمت در نظام اسلامی و تقویت پایه های آن را عبادت عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش همه خدمتگزاران و مسؤولان در کشور باید بر نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی باشد و پایه مهم نظام اسلامی یعنی ولایت مداری آحاد جامعه تقویت شود.
 
وی به برخی از مشکلات ساختاری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: در حالی که در راس نظام اسلامی ولی فقیه حاکم است و همه تلاش ها برای تطبیق قوانین موضوعه کشور با شرع می باشد، متاسفانه هنوز بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اقتصاد ما هنوز اسلامی نشده است.
 
پور رمضان با اشاره به انتقادهای مراجع تقلید نسبت به نظام بانکی کشور، اظهار کرد: متاسفانه نظام بانکی ما با بانکداری کامل اسلامی فاصله دارد و در برخی موارد بوی ربوی بودن از آن به مشام می رسد.
 
وی اسلامی نشدن دانشگاه ها را دیگر چالش های انقلاب در طول سی و هشت سال گذشته بیان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر اسلامی شدن دانشگاهها تاکید فرمودند و این نشان از فاصله داشتن محتوا و متون درسی در دانشگاهها با نگاه دینی و اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه چالش حوزه اجتماعی را در جامعه و سست شدن بنیان خانواده با افزایش آمار طلاق در کشور را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: یکی از چالش های عمیق ما در حوزه اجتماعی و اخلاقی دور شدن از سبک زندگی اسلامی و جایگزین شدن سبک زندگی غربی در خانواده ها است.
 
وی افزود: کم کاری های صورت گرفته برای معرفی یک سبک زندگی همه جانبه اسلامی بر اساس مقتضیات روز، موجب شده است که غرب با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و تبلیغاتی خود سبک زندگی خود را ترویج کند.
 
حجت الاسلام پوررمضان راه مقابله با این نفوذ فرهنگی را معرفی جنبه های سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: سبک زندگی امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه برجسته ای از مدیریت اسلامی و الهی در نهاد خانواده است.
 
وی ادامه داد: منش و رفتار اسلامی جوانان آینده ما بستگی به تربیت اسلامی آنها درون نهاد خانواده دارد و بر این اساس دشمنان ما سبک زندگی اسلامی را هدف گرفته اند.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خلأها و کاستی ها در کشور با حضور مجاهدانه نسل جوان ما پر می شود، اظهار داشت: نسل جوان انقلابی متدین، آینده ساز این کشور هستند و خلاها را با همت بلند خود پر خواهد کرد.
وی افزود: مسیر تحقق آرمان های انقلاب از سوی جوانان جهادگر کشور پر می شود زیرا انقلاب ما امروز شاهد رویش هایی جدید از نسل پس از دفاع مقدس است که جانفشانی و ایثار آنها در قالب مدافعان حرم تجلی پیدا کرد و این جوانان هستند که ما را برای گام های بلند انقلاب در جهت استقرار حکومت مهدوی امیدوار می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار