احمد امیرآبادی در جمع طلاب:
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدبختی کشور در سال‌های اخیر دلال بودن فرزندان برخی از مسؤولان بوده است، گفت: بسیاری از قاچاق‌ها از گمرک‌های اصلی کشور عبور می‌کنند همانند قاچاق‌ دارویی که فقط در داخل بسته بندی شده است اما به نام داروی داخلی در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیر آبادی فراهانی در نشست بصیرتی که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار کرد: ابزارهای اقتصادی از جمله بانک‌ها، گمرک، ادارات بیمه و... موانعی هستند که بر سر راه اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرند و از بهبود وضعیت اقتصادی جلوگیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه معاملاتی که در بانک‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود اسلامی نیست و سوری بوده و به عنوان نمونه می‌توان به بهره بانک‌ها اشاره کرد که سر به فلک کشیده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه و پول نقد را بانک‌ها هدایت می‌کنند، گفت: مشکل پشت پرده بانک‌ها که موجب فساد می‌شود فشارهای سیاسی و نفوذ سیاسیون در بانک‌هاست و به علت این نفوذ بی‌جا ظرفیت خیلی از کارخانه‌ها کامل در اختیار تولید نیست و اشتغال‌زایی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها در کشور با وضعیت کنونی سبب فساد در جامعه شده‌اند، مطرح کرد: در سطح کشور قوانین زیادی برای بانک‌ها طرح کرده‌ایم و در خصوص شورای فقهی که درخواست ایجاد آن را داده‌ایم توسط برخی سیاسیون تلاش‌های زیادی انجام شد تا رای نیاورد.

امیرآبادی یادآور شد: نمونه دیگری از دخالت‌های سیاسیون در مسائل متفرقه این است که ما به عنوان نمونه توانایی ساخت موشک‌های فوق پیشرفته در جامعه داریم اما در صنعت خودروسازی ضعیف هستیم چرا که واردات خودرو موجب پر شدن جیب بسیاری از آقایان می‌شود.

وی به برخی از ناهنجاری‌های موجود در عرصه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: علت اصلی این مشکلات این است که نیروهایی که در این سازمان‌ها و بخش‌ها فعالیت می‌کنند که حزب اللهی نیستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت‌های انجام شده برای جلوگیری از این مفاسد اقتصادی تصریح کرد: یکی از قوانین خوبی که در این مورد به تصویب رسیده قانون شفاف‌سازی است که خدا را شکر خیلی از تلاش‌ها برای به تصویب نرسیدن این قانون بی‌ثمر مانده؛ البته لازم به ذکر است این تلاش‌ها موجب شد تا بندهای زیادی از این قانون لغو و حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: حقوق‌های نجومی در حالی برای مردم آزار دهنده است که بسیاری از مسؤولان به عنوان دست‌های پشت پرده نمی‌خواهند و مانع از این می‌شوند که این حقوق‌های نجومی اصلاح شود.

امیرآبادی با بیان اینکه کشور باید به سمت رفع مشکلات اقتصادی حرکت کند، گفت: یکی دیگر از مباحثی که سبب فساد در اقتصاد ایران شده است، بیمه‌های تجاری هستند که دستخوش نفوذ سیاسیون است که در مورد بی‌کفایتی این بیمه‌های تجاری می‌توان به نگرانی مسؤولان در حادثه پلاسکو اشاره کرد.

وی از گمرک به عنوان یکی از دیگر بخش‌های نفوذ اقتصادی نام برد و افزود: در این بخش با قاچاق کالا موجب فساد اقتصادی می‌شوند چرا که در بخش گمرک هم از نظر قانون‌گذاری مشکل داریم و هم رانت های اطلاعاتی موجب می‌شود که بخش گمرک با فساد مواجه شود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسؤولان روحیه تجمل‌گرایی دارند، تصریح کرد: مبارزه با این افراد حکم جهاد دارد چراکه بسیاری از ضربه‌هایی که به کشور وارد می‌شود از سوی همین اشخاص است به همین علت باید در بحث‌های اقتصادی یک انقلاب به وجود آوریم، هرچند در داخل قوه مجریه نیز تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از فعالیت این اشخاص انجام می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از فرارهای مالیاتی به عنوان یکی دیگر از مشکلات کشور یاد کرد و ادامه داد: ایران 20 درصد فرار مالیاتی دارد که بیشتر این آمار به افراد سیاسی اختصاص داشته در حالی که با یک حرکت انقلابی می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم.

امیرآبادی در پاسخ سؤالی گفت: با وجود اسنادی که به دست ما رسیده است متوجه شدیم که نزدیکان رئیس جمهور زدوبندهای بسیاری دارند که ما درخواست داشتیم، قوه قضاییه به جرائم آنها رسیدگی کند؛ در مجلس شورای اسلامی نیز یک هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل داده‌ایم تا بر سفرها و عملکرد نمایندگان مجلس نظارت داشته باشد.

وی یادآور شد: دولت هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از حقوق‌های نجومی انجام نداده است و قراردادهای مصرف‌گرایی دولت در خارج از کشور به صلاح اقتصاد نیست و مانع تولیدات داخلی می‌شود چرا که این واردات در حقیقت رانت‌خواری است در حالی که قانون‌های لازم برای مبارزه با قاچاق نوشته شده است اما نظارتی بر اعمال آنها نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدبختی کشور در این سال‌های اخیر دلال بودن فرزندان برخی از مسؤولان بوده است، عنوان کرد: بسیاری از قاچاق‌ها از گمرک‌های اصلی کشور عبور می‌کنند همانند قاچاق‌ دارویی که فقط در داخل بسته بندی شده است اما به نام داروی داخلی در کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند یک عزم جدی است، مطرح کرد: برای اینکه کشور بتواند عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کند باید در عرصه اقتصادی به جایگاه مورد نظر برسد و رسیدن به این جایگاه بدون داشتن تفکر و روحیه انقلابی تحقق‌پذیر نیست.

امیرآبادی به برخی از ویژگی‌های روحیه انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: مردم در عرصه‌های مختلف با حضور خود در صحنه اثبات کرده‌اند که پای آرمان‌ها و ارزش‌ها ایستاده‌اند اما مسؤولان باید در پاسخ به این عملکرد مطلوب مردم به رسالت‌های خود به درستی عمل کنند تا مشکل کشور رفع شود و مردم احساس رفاه بیشتری داشته باشد.

وی از مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از موانع اصلی پیشرفت کشور نام برد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی به صورت مستمر موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند اما تاکنون در راستای اجرایی شدن ارکان این دستورالعمل فاصله بسیاری داریم.

امیرآبادی استفاده از ظرفیت‌های داخلی را نیازمند مدیریت توانمند دانست و تصریح کرد: اگر به نیروهای جوان و با استعداد داخلی تکیه داشته باشیم می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در نظام اسلامی استفاده کرده و کشور را با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت حرکت دهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان هدایت‌گر مردم جامعه در تاریکی‌ها یاد کرد و افزود: به برکت رهنمودهای ایشان جامعه توانسته از هجمه‌های مختلف دشمن در امان بماند، در حوزه اقتصادی هم برای رسیدن به نتیجه و جلوگیری از تهاجم دشمن باید نسبت به فرمایشات ایشان نگاه ویژه داشته باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار