مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: یکی از ضعف‌هایی که در استان یزد مشهود است آن است که به شخصیت‌های فرهیخته و نخبگان خود توجه نداریم.
کد خبر: ۳۷۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ 14 February 2017
به گزارش تابناک یزد،احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در مراسم تجلیل از خالق رمان تحسین شده «رویای نیمه شب» اظهار کرد: یکی از ضعف‌هایی که در استان یزد مشهود است، این است که به شخصیت‌های فرهیخته و نخبگان خود توجه نداریم و این افراد بیش از آن‌که در زادگاه خود شناخته شده باشند، در سایر استان‌ها شناسایی شده و موردتوجه قرار گرفته‌اند.
وی نقطه شروع آشنایی خود با مظفر سالاری و آثار وی را سال‌های آغازین دهه ۷۰ دانست و گفت: نخستین بار در سال ۷۲ با مطالعه مجله «سلام بچه‌ها» که یکی از تأثیرگذارترین نشریات انقلاب در حوزه ادبیات کودک به حساب می‌آید، با آثار و شخصیت ایشان آشنا شدم.
پهلوانیان افزود: بدون تردید، مظفر سالاری، نقطه اوج بخشی از ادبیات پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و شهر قم که به عنوان کانون ادبیات کودک در کشور شناخته می‌شود، در حوزه‌های مختلف مرهون تلاش‌های وی است.
وی با بیان برخی ابعاد شخصیتی سالاری نیز گفت: تواضع بسیار ایشان و تأکید بر دیده نشدن و در چشم نبودن، از بارزترین خصوصیات اخلاقی و شخصیتی این نویسنده فرهیخته است، ولی وظیفه ما شناساندن اینچنین شخصیت‌هایی به جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار