2 ایستگاه پایانی فاز نخست خط دوم قطارشهری مشهد روز سه شنبه به بهره برداری رسید و تست گرم قطار در این مسیر انجام شد.
کد خبر: ۳۷۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 14 February 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در حاشیه مراسم بهره برداری از ایستگاه های راه آهن و میدان شهدا در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با بهره‌برداری از این ایستگاه ها فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد، آماده مسافرگیری است.
کیانوش کیامرز افزود: در یک ماه گذشته از بولوار طبرسی تا میدان راه‌آهن ایستگاه به ایستگاه کار تمام شد و در نهایت شش ایستگاه در مسیر هشت کیلومتری فاز نخست این خط آماده و بهره برداری شد.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: هم اکنون ایستگاه راه آهن با یک راه دسترسی ایجاد شده است ولی در فروردین ماه سال آینده راه دسترسی غرب نیز ایجاد می شود.
کیامرز با بیان اینکه امروز تست گرم قطار در این مسیر انجام شد ، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اتصال خط یک قطارشهری به خط دوم در ایستگاه شریعتی اولویت سال بعد این شرکت است که برای رسیدن به این مرحله هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد : مسیر باقی مانده این خط نیز به 2 فاز تقسیم شده که فاز دوم حد فاصل سعدی تا شریعتی به طول سه کیلومتر تعریف شده و تلاش می شود تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
کیامرز افزود : فاز سوم این خط نیز از شریعتی تا انتهای خط در رضا شهر به طول سه و نیم کیلومتر در نیمه دوم سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
فاز نخست خط دوم قطار شهری مشهد به طول هشت کیلومتر اسفند ماه سال جاری بهره برداری می شود.
در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفندماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. 
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد. 
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید. 
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد، از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است. 
مطالعات خط چهارم قطارشهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مرحله پایانی خود را طی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار