معاون وزیر کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور از اعمال تعدیل برای سهامداران طی یک هفته خبر داد و گفت:در تلاشیم که با توجه به وضعیت فعلی شرکت پدیده در اجرای دستور ریاست جمهور و هیات وزیران، برای حل مشکلات پروژه و احقاق حقوق سهامداران عمل کنیم و چنانچه هر مشکلی وجود دارد باید حل شود و این دستور شخص رییس جمهور است.
کد خبر: ۳۷۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 14 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، بابک دین پرست امروز ٢۵ بهمن ماه پس از بازدید از پروژه پدیده شاندیز در نشست خبری درباره جلسه شب گذشته ستاد تدبیر در استانداری خراسان رضوی گفت: جلسه بسیار خوبی در استانداری داشتیم و ترکیبی از اعضای ستاد تدبیر، نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع و برخی اعضای هیات مدیره شرکت در این جلسه حضور داشتند.
وی تاکید کرد: همه در تلاشیم که با توجه به وضعیت فعلی شرکت پدیده در اجرای دستور ریاست جمهور و هیات وزیران، برای حل مشکلات پروژه و احقاق حقوق سهامداران عمل  کنیم و چنانچه هر مشکلی وجود دارد باید حل شود و این دستور شخص رییس جمهور است.
 دین پرست افزود: در جلسه دیشب درباره بسیاری از ابهاماتی موجود در پدیده اعضای ستاد تدبیر که منصوب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بودند تصمیماتی راهبردی گرفتند که از ان جمله می توان به بحث تعدیل و تعیین تکلیف تعهدنامه داران اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ستاد تدبیر قبلا قول داده بود برای جبران زیان های مالی سهام داران، مانده سهام سهام داران اصلی بین سهام داران خرد تقسیم شود، اظهار کرد: اجرای این فرآیند در دستور کار کمیته اجرایی ستاد تدبیر قرار گرفته و طی چند روز آینده محقق خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور در خصوص تعهدنامه داران نیز خاطرنشان کرد: در گذشته اوراقی به نام تعهد نامه داده شده بود که در آن تعهدنامه داران از اصل پول سهام خود با سود ٣٠ درصد بهره مند می شدند و مقرر بود در موعد چند ماهه این پول پرداخت شود.
دین پرست  خاطر نشان کرد :این رقم حدود ٣٧٠٠ میلیارد تومان برای بیش از ۶٣ هزار نفر بود. اما امروز با توجه به عدم وجود نقدینگی در شرکت، ستاد تدبیر تصمیم گرفت این امکان را فراهم سازد تا تعهدنامه داران تعهدات خود را با شرط بهره مندی از تعدیل به سهام تبدیل کنند و برای کسانی که مایل نیستند نیز الزام صددرصدی وجود نخواهد داشت.
وی گفت :آن دسته از افرادی که مایل به تبدیل تعهد به سهام نیستند نیز می توانند تا زمانی که شرکت به وضعیت سوددهی برسد صبر کنند تا مبلغ طلبشان به آن ها پرداخت شود. چرا که در حال حاضر اصلا این امکان وجود ندارد که این پول را پرداخت کنیم.
 دین پرست دیگر مصوبه جلسه شب گذشته را در خصوص اتاق نقل و انتقال سهام پدیده خواند و اظهار کرد: اتاق مبادلات سهام در ٢٠ بهمن ماه به صورت آزمایشی راه اندازی شد اما با رفع مشکلات فنی، اقدامات لازم برای راه اندازی عملی آن در حال انجام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به مصوبه جدید شورای امنیت کشور برای راه اندازی اتاق نقل و انتقالات سهام تاکید کرد: همینک دیگر هیچ منع فنی و قانونی در خصوص راه اندازی اتاق وجود ندارد. سازمان بورس نیز اتاق مبادلات سهام را از همه لحاظ کامل اعلام کرده و مجوزهای لازم برای آن را کافی دانسته و از نظر فنی نیز مشکلی وجود ندارد.
دین پرست گفت: در حال حاضر چنانچه اتاق گشایش یابد با توجه به وضعیت فعلی پروژه به ضرر معسرین خواهد بود زیرا معتقدیم گشایش اتاق باید به نحوی باشد که شاهد افزایش نرخ سهام باشیم.
وی  تاکید کرد : در حال حاضر از لحاظ قانونی هیچگونه مشکلی برای اعلام آغاز عملیات خرید و فروش سهام نداریم اما بحث حفاظت از حقوق سهامداران برای ما مطرح است برای ستاد تدبیر مهم است که سهامداران در این فرآیند دچار مشکلات نشوند .
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور اظهار داشت: بعد از اعمال تعدیل، سهامداران خواهند توانست همه سهام خود را در حسابشان رویت کنند اما در خصوص فرآیند و مکانیزم تعدیل باید تصمیم گیری ها در کمیته اجرایی ستاد تدبیر انجام شود.
دین پرست تامین اعتبار از سوی کنسرسیوم برای پروژه پدیده و آغار رسمی ساخت و سازها را از عوامل موثر در نرخ سهام دانست و اظهار کرد: کنسرسیومی با محوریت بانک صادرات ایران و حضور ۶ بانک تشکیل شده است و بنا بر مصوبه جلسه دیشب مقرر شده فردا یا روز بعد از ان مبالغی از کنسرسیوم به پروژه تزریق شود.
وی اظهار کرد: ۵ مسئله مورد درخواست بانک صادرات بوده که از نظر شرکت و ستاد تدبیر تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تخصیص کنسرسیوم در اختیار بانک قرار گرفته و مقرر شده اولین مرحله پرداخت تسهیلات در روزهای آینده انجام شود. بنا بر قولی که دوستان بانک صادرات دادند قرار است فردا اولین رقم پرداخت شود و تا پایان بهمن ماه نیز درصدی از اعتبارات توسط بانک پرداخت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور درباره اقداماتی که تاکنون از سوی کارگروه ویژه وزارت کشور با پیگیری هیات مدیره صورت داده، گفت: در گذشته تمامی دستگاههای نظارتی ایراداتی را به اقدامات شرکت وارد داشته اند. لذا تلاش کردیم تا همه این گزارشها را بررسی و راهکارهای لازم برای هر کدام را پیاده سازی کنیم. همینک تقریبا همه مشکلات موجود حل و فصل شده است.
وی گفت: در حال حاضر شرکت پدیده هیچ اختلافی با تامین اجتماعی ندارد و مشکلات مربوط به اداره کل دارایی نیز بصورت کامل حل و فصل شده است.
دین پرست خاطر نشان کرد : در خصوص بحث آب منطقه ای نیز با اقداماتی که انجام شد هیات مدیره ٧۴٠ میلیارد تومان را به ۶١٠ میلیارد تومان کاهش داد و بحث پیگیری اقدامات حقوقی نیز انجام شد و قرار منع توقیف در خصوص سازمان جهاد کشاورزی صادر شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: بحث حسابرسی شرکت نیز در حال انجام است، حسابرسی سال ٩٣ انجام شده و به تایید سازمان حسابرسی کشور رسیده است. در خصوص حسابرسی سال ٩۴ نیز ٣ شرکت ارائه شده و ۶ شرکت دیگر نیز تا ١۵ اسفندماه در اختیار سازمان حسابرسی قرار خواهد گرفت.
وی بااشاره به اینکه مباحث مربوط به شهرداری و پایان کار نیز به اتمام رسیده است، عنوان کرد: صدور پایان کار برای این حجم از ساخت و ساز اقدام بزرگی برای رفع بسیاری از مشکلات فراروی شرکت پدیده بود.
دین پرست از دیگر دستاورهای کارگروه ویژه را بحث کنسرسیوم خواند و ادامه داد: بحث کنسرسیوم نیز با لطف دوستان بانک مرکزی در حال آغاز فرآیند پرداخت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به برخی مباحث که از سوی سهامداران در خصوص داراییهای مجموعه اعلام می شود گفت: در جلسه دیشب گزارشی از اموال و داراییها و املاک و ارزش سهام باقی مانده از سوی هیات مدیره تقدیم ستاد تدبیر شد که پس از راستی ازمایی بناست در اختیار سهام داران قرار گیرد.
 دین پرست با بیان اینکه متاسفانه شاهد پدیده هراسی در جامعه هستیم، گفت: هر اقدامی که برای حل مشکل سهامداران انجام می شود متاسفانه بازهم عده ای معترض و نگران هستند و اقدام به هتک و توهین به دست اندرکاران می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور عنوان کرد: تنها چیزی که باعث امید همه دست اندرکاران و تصمیم سازان در پرونده پدیده است حل مشکل سهامداران است.
وی افزود: دیشب تمامی اعضای جلسه بالاتفاق تاکید کردند که باید توجه ویژه به افرادی که مشکل جدی در زندگی دارند بشود تا با پرداخت بخشی از وجوه مشکلاتشان را حل کنند.
دین پرست اظهار کرد: تمامی دوستان اعتقاد داشتند که باید زمینه ای برای حل مشکل پیدا شود و همه راهکارهای موجود برای پرداخت وجه به کسانی که مصداق واقعی بحث اعسار باشند بررسی شد و در همین خصوص کمیته اجرایی موظف شد به فرآیندی برای رسیدگی به حل مشکل معسرین برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور از برگزاری مراسم رسمی و با شکوهی برای آغاز فعالیت مجدد پروژه پدیده طی هفته های آینده خبر داد و بیان کرد: دیشب تصمیم گرفته شد زمانی که بخشی از وجوه کنسرسیوم وصول شد با حضور برخی از مسئولان ملی و استانی طی مراسمی کار پروژه آغاز شود تا اعتماد از دست رفته به شرکت بازگردد و این موضوع حتما تا قبل از سال جدید محقق خواهد شد.
وی درباره تبلیغات شرکت نیز گفت: در خصوص تبلیغات صدا و سیما ستاد تدبیر این موضوع را تصویب کرد و امروز در این خصوص نامه استاندار محترم به وزیر کشور ارسال شد که بعد از پیگیری در صدا وسیما و دیگر مراجع مربوطه تبلیغات پدیده در صدا و سیما و دیگر رسانه ها عملا آزاد خواهد شد.
دین پرست در باره  مساله ارتفاع برج اقامتی پدیده نیز گفت: برخی از مشکلات و موضوعات پدیده وجوهات تخصص و مختلفی دارد برای مثال زمانی که در خصوص ساخت و سازها صحبت می کنیم جنبه های پیچیده ای و فنی دارد. در شورای امنیت کشور در ٨ شهریور سال ٩۴ مصوبه ای صادر شد که برج اقامتی بیشتر از ١٠ طبقه نداشته باشد. ۶ ماه بعد با پیگیریهای مکرری که صورت گرفت مقرر می شود شورای عالی شهرسازی موضوع را بررسی کند و در ٢٠ دی ماه جاری در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی حضور پیدا کردیم و همه نکاتی که برای اخذ تصمیم مشخص لازم بود ارائه گردید و هنوز این دوستان در حال بررسی هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: ارتفاع برج اقامتی داستان پیچیده ایست اما باید اجازه وفرصت بدهیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود و امیدواریم برای ارتفاع تصمیم صحیح گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: دوستان باید در شرایط آرام و منطقی نظر نهایی را بدهند و هیچ چیز هنوز نهایی نشده است. دکتر رحمانی فضلی در این باره ٢ بار با وزیر راه و شهرسازی صحبت کردند و دکتر آخوندی هم قول دادند با نگاهی مثبت مسئله را رسیدگی کنند.
 دین پرست تصریح کرد: ما شاید نتوانیم رویای سهامداران را بسازیم اما برای حل مشکلات انها تلاش می کنیم . این خانه باید از پای بست درست شود و بحث پدیده هراسی را باید تمام کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور عنوان کرد: چنانچه این مشکل حل شود اعتماد سهامداران و سرمایه گذاران و دستگاههای مسئول باز خواهد گشت و باید کمک کنیم تا این اعتماد برگردد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در پدیده شاندیز هیچ مشکلی که تعیین تکلیف نشده و دارای ابهام باشد نداریم. پدیده مجموعه باشکوهی است که حیف است تکمیل نشود و حیف است اگر در چارچوب مقررات قرار نگیرد.
دین پرست ادامه داد: با تشکیل کارگروه ویژه در وزارت کشور برای بررسی و حل مشکلات پدیده از آذر ماه، برآیند کارها به این سمت رفت که مشکلات پدیده در کمترین زمان ممکن حل شود و در همین راستا در همه دستورات تاکید شد که تمامی دستگاههای ملی و استانی برای حل مشکلات سهامداران و سایر ذی نفعان مثل تعهد نامه داران کمک کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه از بدو شروع فعالیت کارگروه تاکنون ١٠ نامه یا امریه با امضای رییس جمهور، معاون اول ایشان و یا دبیرخانه هیات دولت در خصوص مشکلات پدیده صادر شده است، گفت: با پیگیریهای روزانه شخص وزیر کشور بسیاری از مسائل و مشکلات پدیده همینک حل شده و به جرات می توان گفت امروز هیچ مشکلی بلاتکلیف یا دارای ابهامی در خصوص پدیده نداریم.
دین پرست افزود: بایستی از مساعدت تمامی شخصیتها و دستگاهها از جمله ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان کل کشور، رییس کل دادگستری استان و دادستان مشهد تقدیر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار