رئیس اداره اوقاف و امورخیریه اورمیه:
حجت‌الاسلام برادری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرآن و اهل‌بیت، دو رسالت اصلی سازمان اوقاف است.
کد خبر: ۳۷۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 14 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛رئیس اداره اوقاف و امورخیریه اورمیه در این نشست خبری ضمن معرفی قرآن و اهل‌بیت بعنوان دو رسالت اصلی سازمان اوقاف، اذعان داشت: تمام وقف‌های انجام شده نیز یا در حوزه قرآنی هستند و یا در حوزه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) صورت گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام برادری در تشریح سیاست‌های سازمان اوقاف افزود: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در جامعه که البته این مورد از رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز هست، جزو سیاستهای اصلی سازمان اوقاف بوده و اداره اوقاف و امور خیریه اورمیه نیز در این راستا، طرح‌های متنوعی همچون تکریم امامزادگان و برگزاری مراسمات ملی مذهبی در بقاع متبرکه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: آشنا کردن مردم با امامزادگان و بقاع متبرکه و الگو قرار دادن این امامزادگان برای جامعه، از دیگر اهدافی است که سازمان اوقاف در راستای تحقق بیش از پیش آنها می‌کوشد.

حجت‌الاسلام برادری با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزاده سیدبهلول خوی در بهمن‌ماهِ سال آینده، تصریح کرد: کنگره ملی امامزاده سیدبهلول خوی با هدف شناساندن امامزادگان (علی‌الخصوص امامزاده سیدبهلول خوی) به مردم استان آذربایجان‌غربی و سایر استانها در بهمن‌ماهِ سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در استان ما، بناهای تاریخی مذهبی بسیاری وجود دارند که لازم است با برگزاری چنین کنگره‌هایی نسبت به شناساندن این ابنیه و اماکن متبرکه در سطح کشور اقدام کنیم‌؛ چراکه چنین اقدامات و برنامه‌هایی هم از نظر مذهبی و هم از نظر اقتصادی برای استان ما مفید خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اورمیه، با اشاره به برگزاری آزمون حافظان قرآن کریم طی چند روز آینده در سطح استان اظهار داشت: در طول چهار سالی که طرح تربیت حافظان قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه شروع شده است، در سطح استان آذربایجان‌غربی، ۶۹هزار نفر جهت شرکت در کلاسهای حفظ قرآن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰هزار نفر بصورت حقیقی در کلاسها شرکت کرده و توانسته‌اند حداقل یک جزء از قرآن کریم را حفظ نمایند.

وی همچنین ابراز داشت: از ۱۰هزار حافظ قرآن که در طول ۴سال در سطح استان تربیت کرده‌ایم، ۶۰۰نفر آنها از زندانیان هستند که البته شایان ذکر است که از طرف اداره‌کل امور زندان‌ها نیز برای زندانیان حافظ قرآن، تشویقی‌های درنظر گرفته شده‌است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اورمیه در پایان خاطرنشان کرد: در طول این ۴سال، تعداد ۳۰۰مربی قرآنی نیز تربیت کرده‌ایم که توانایی و آمادگی کامل تدریس در حوزه‌های مختلف کلاس‌های قرآنی را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار