2 رقیب دیرینه پس از تجربه 2 باخت غم‌انگیز و پشت سر گذاشتن هفته‌ای تلخ در شرایطی در ورزشگاه آزادی به هم می‌رسند که میزبان همچنان در سودای قهرمانی به سر می‌برد اما امید میهمان حتی برای آسیایی شدن هم ناامید شده است.
کد خبر: ۳۷۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 15 February 2017
به گزارش تابناک : در گذشته‌ای نه چندان دور معمولاً وقتی پرسپولیس و سپاهان در دیداری داربی‌گونه به مصاف هم می‌رفتند این تیم اصفهانی بود که شرایط بهتری در جدول داشت و برخلاف رقیب تهرانی برای فتح جام می‌جنگید. این روند طی 2 فصل اخیر به کلی تغییر کرده است و برعکسِ پرسپولیس که در صدر یا حوالی آن به سر می‌برد و به طور معمول در کورس قهرمانی قرار دارد سپاهان در میانه‌های جدول و حتی بعضاً پایین‌تر از آن سیر می‌کند و حتی بعضاً امید آسیایی شدن هم ندارد.
با وجود وضعیت کاملاً متفاوت پرسپولیس و سپاهان در لیگ جاری اما آنها هنگام رویارویی با یکدیگر در قالب دیدار برگشت یک وجه اشتراک مهم دارند و آن اینکه هر 2 تیم پس از پشت سر گذاشتن باختی ناامیدکننده به این مسابقه رسیده‌اند.
در هفته بیست و یکم پرسپولیس شهرآورد حیثیتی پایتخت را به استقلال واگذار کرد و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان مقابل تیم قعرنشین ماشین‌سازی متحمل یک شکست سنگین و عجیب خانگی شد.
قرمزهای تهرانی حتی با وجود باخت در شهرآورد همچنان با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی در صدر جدول قرار دارند و علیرغم آن شکست تلخ هنوز مدعی اول قهرمانی به حساب می‌آیند. برعکسِ پرسپولیس که ناکامی‌اش تنها محدود به باخت در بازی حیثیتی شهرآورد می‌شود این رشته برای سپاهان سر دراز دارد تا جایی که حتی ته‌مانده‌های امید تیم اصفهانی برای آسیایی شدن نیز پس از باخت‌های 2 هفته اخیر برابر پیکان و ماشین‌سازی از بین رفته است.
ناامید شدن امید طلایی‌پوشان اصفهانی برای کسب سهمیه آسیایی البته به آن معنا نیست که سپاهان انگیزه‌ای برای شکست دادن پرسپولیس در خانه حریف ندارد. هرچه نباشد دیدار این 2 تیم (شاید نه به اندازه شهرآورد) اما همواره و صرفنظر از جایگاه آنها در جدول حساسیت خاص خود را دارد و البته تقریباً همیشه هم جذاب از آب در می‌آید.
دیدار رفت 2 تیم در ورزشگاه فولادشهر با برتری 3 بر یک پرسپولیس به پایان رسید. آن باخت اولین شکست خانگی سپاهان برابر رقیب تهرانی پس از 13 سال بود. طلایی‌پوشان اصفهانی اگرچه عملاً دیگر شانسی برای کسب سهمیه آسیایی ندارند اما این فرصت را دارند تا انتقام شکسته شدن آن رکورد کم‌نظیر 13 ساله را فردا در ورزشگاه آزادی از حریف پُرطرفدارشان بگیرند.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، شهاب کرمی، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی
سپاهان: لی اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، سیدجلال عبدی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، طالب ریکانی، فرید بهزادی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مسعود حسن‌زاده و مهرداد محمدی
15112/118/20




منبع : ایمنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار