کد خبر: ۳۷۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 15 February 2017
به گزارش تابناک یزد،هشتمين كنگره سراسري شعر كوير نيمه دوم فروردين‌ماه سال آينده در شهرستان ابركوه يزد برگزار مي‌شود.
 اين كنگره با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی که در قالب‌های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل مي‌كند، برگزار مي‌شود.

محورهاي تعيين شده براي اين دوره نيز شامل «صلح و آرامش و رستگاري»(دعوت به عشق ورزي نسبت به انسان‌ها، ايجاد جهاني آرام و امن، نجات بشريت از خشونت و دشمني و رسيدن به آزادي و رستگاري)،«مهربان، با زمين و آبو آسمان» (توجه به فرهنگ حفظ و مراقبت از جلوه‌هاي طبيعت و نعمت‌هاي بيكران الهي و جلوه‌هاي زيباي محيط زيست انسان)، ‌»دانه دانه تغمه انار» (بيان حرف‌هاي ناگفته و زخم‌هاي مانده در جان اهالي كوير و ويژگي‌هاي مردمانش از جمله مقاومت، صبوري، همدلي، پاك‌دستي، پيوند‌هاي محكم عاطفي، سادگي و ساده زيستي) است و علاقمندان تنها تا اول اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه دائمي اين كنگره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ابركوه ارسال كنند.

همچنين از شاعران شركت‌كننده خواسته شده كه در آثار خود از عناصر جغرافيايي كوير و خصلت‌هاي انساني متناسب با اين فضاي بيكران استفاده و آثار خود را حداکثر سه اثر در قالب‌های مختلف شعری ارسال كنند.

غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالائی در شعر و ادبیات و هنر دارد تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تاکنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده که همراهی مردم در این زمینه ستودنی است.

قرار است كه اين جشنواره در ساحل رويايي كوير در سايه‌سار سرو 5000 ساله ابركوه برگزار شود و به برگزيدگان نيز جوايز نفيسي اهدا شود.

علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه با شماره ٠٩١٣٥١٤٨١٦٦ تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار