بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شرط توکلی برای پذیرش طرح آشتی ملی»،«کنایه توئیتری حمید بقایی به عباس سلیمی نمین»،«واکنش ولایتی به طرح اشتی ملی»،«ديدار ظريف و تيلرسون در مونيخ؟»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 15 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرط توکلی برای پذیرش طرح آشتی ملی

احمد توکلی در دانشگاه فردوسی مشهد و در پاسخ به سئوالات دانشجویان در خصوص حصر و آشتی ملی، اظهار کرد: حصر اگرچه بد است اما یک چاره‌اندیشی بود زیرا اگر محصور نمی‌شدند باید محاکمه می‌شدند و مشکل شکل می‌گرفت چون از نظر اسلامی حکمشان معلوم است و این نه برای نظام خوب بود نه برای مردم و نه برای خود آنها. آقای موسوی و کروبی در درجه اول به خودشان خیانت کردند زیرا بر خلاف قول خود عمل کردند؛ در مناظره آقایان موسوی و احمدینژاد به عقیده من بهترین و قویترین و درست‌ترین ایرادی که آقای موسوی به آقای احمدی‌نژاد گرفت این بود که گفت تو قانون را قبول نداری و تو قانون‌شکن هستی، خودش از این مجرا آزمایش شد؛ اگر مشکلی هست که نباید در خیابان تحصن کرد، باید روال عادی خودش را طی کند. او همچنین درباره آشتی ملی گفت: من به آشتی ملی معتقد هستم و باید کاری کرد که این قضیه تمام شود. بهترین و کم هزینه‌ترین راه این است که کتبا و رسما عذرخواهی شود. آقای خاتمی شخصیتی محترم است که می‌توانست در همان زمان با یک جمله از آن همه اتفاق جلوگیری کند. سیاست درک زمان است که بدانیم چه کاری چه موقع خوب است.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


حدادعادل کاندیدای ریاست‌جمهوری می شود؟

دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس‌ پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که حدود دو ماه است اعلام موجودیت کرده، تلاش می‌کند نامزد نهایی اصولگرایان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند. وی درخصوص معرفی کاندیدای واحد اصولگرایان برای انتخابات پیش رو افزود: تلاش ما بر این است که با بازنگری تجربه‌های تلخ و شیرین گذشته، در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری بدون ایجاد تفرقه به وحدت برسیم و نامزدی واحد داشته باشیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز گذشته از بخش‌های مختلف موسسه جام‌جم بازدید کرد، در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا حاضر خواهد شد یا نه گفت: خیر چنین قصدی ندارم. جام جم این خبر را منتشر کرد.


یک اشتباه پزشکی عجیب دیگر در اصفهان

دختر جوانی برای خارج کردن کیستی که در شکم داشت در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان بستری شده بود اما پس از جراحی مشخص شد که پزشک متخصص سرشناس اصفهانی در اشتباهی عجیب به جای کیست، تنها کلیه بیمار را از بدنش خارج کرده و دختر جوان از این پس باید دیالیز شود! انتخاب این خبر را منتشر کرد.


روایتی از تلاش‌های رییس‌جمهور برای رفع حصر

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: در رابطه با مساله رفع حصر شخص رییس‌جمهور باید در این زمینه بگوید که چه فعالیتی کرده و به چه نتیجه‌ای رسیده است. حسینعلی امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رییس‌جمهور برای محقق شدن شعار رفع حصر چه فعالیتی کرده است؟ گفت: رییس‌جمهور پیگیر اجرایی شدن تمام وعده‌های انتخاباتی خود است. معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: این را باید از آقای رییس‌جمهور بپرسید که چه اقدامی انجام داده‌اند.ایشان هر چه در ایام انتخابات تبلیغات وعده کرده در حال پیگیری هستند اما جزئیات آن را باید از خود ایشان پرسید.ایلنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه توئیتری حمید بقایی به عباس سلیمی نمین

حمید بقایی در حساب توئیتر خود با اشاره به دو اظهار نظر متفاوت عباس سلیمی نمین به کنایه نوشت: برای اینکه حرفهایت یادت نرود به انگشتت نخ ببند!

یک اشتباه پزشکی عجیب دیگر در اصفهان/ روایتی از تلاش‌های رییس‌جمهور برای رفع حصر/ پاپوش احمدی‌نژاد و مرتضوی برای یک دیپلمات/ دردسرهای فوتبالیست مشهوری که پنت‌هاوس خرید!

نباید با دانشجویان انقلابی برخورد کرد

سردار غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینکه قطعا آینده متعلق به جوانان انقلابی است، تصریح کرد: اگر متوجه شویم با دانشجویان انقلابی به خاطر ابراز یک حرف حق برخورد کردند و آنها را کمیته انضباطی فرا خوانده اند به طور مسلم با تمام وجود از آنها دفاع خواهم کرد.وی در ادامه افزود: دانشگاه ها از مراکز بسیار محترمند و اگر کسی حرف خلاف حقی بزند با مکانیزم های موجود می باید با آن برخورد شود اما اگر یک دانشجویی حرف حقی می زند چرا باید به کمیته انضباطی فرا خوانده شود.سردار غیب پرور در پایان با تاکید بر اینکه ما انقلابی بودنمان را از امام راحل (ره) یاد گرفته ایم گفت: این انقلاب الگو و سرآمد همه حرکت های انقلابی است و همه آزادگان جهان به این انقلاب به عنوان مدینه فاضله نگاه می کنند لذا باید برای اعتلای آن با تأسی از رهبر فرزانه انقلاب ایستادگی نمود و به جوانان انقلابی میدان داد.


گزینه اصولگرایان به موقع رونمایی می‌شود

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال اینکه اصولگرایان به وحدت برسند را ٩٠درصد می‌دانم، گزینه اصولگرایان به موقع رونمایی می‌شود و اصولگرایان با وجود این گزینه موفقیت بالایی درانتخابات خواهند داشت.مجتبي ذوالنور در مورد اينكه چرا اصولگرايان هنوز استراتژي مشخصي را براي انتخابات مشخص نكرده اند گفت: این سردرگمي نيست و تاخير در تصميم است كه هر چه سريعتر به تصميم نهایی مي‌رسند.نماینده مردم قم با بيان اينكه هم جبهه انقلاب و هم جبهه مقابل هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌اند ادامه داد: من عيبي در اينكه جبهه‌هاي مختلف در جريان اصولگرايي بوجود بيايند نمي‌بينم و مهم اين است كه آخر سر به يك گزينه برسند و اگر آنها در انتخابات به يك گزينه نرسند آنوقت می‌شود گفت این یک عيب است.عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بيان كرد: اگر اين مقدمه اي باشد كه گزينه هاي مختلف را رو كنند و گزينه ها را مقايسه كنند و گزينه اصلاح را انتخاب كنند اتفاقا ايجاد اين جبهه خيلي هم خوب است.وي با بيان اينكه احتمال اينكه اصولگرايان به وحدت برسند را ٩٠درصد مي دانم گفت: گزينه اصولگرايان به موقع رونمايي مي شود و اصولگرايان با وجود اين گزينه موفقيت بالايی درانتخابات خواهند داشت.


کواکبیان: وعده‌های‌ ما محقق نشد؛ شرمنده‌ایم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم گفت: وعده‌های زیادی به مردم دادیم که این وعده‌ها محقق نشد، لذا شرمنده مردم هستیم.


واکنش ولایتی به طرح اشتی ملی

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در واکنش به آشتی ملی از سوی جریان خاص اظهار داشت: قهری وجود نداشته که بخواهیم با هم آشتی کنیم.وی در همین رابطه افزود: همه باید زیر سایه مقام معظم رهبری از منافع ملی دفاع کنیم.


هواپیماهای ایتالیایی در راه ایران

با گذشت حدود یکسال از سفر رییس جمهوری ایران به پاریس و امضای توافق‌نامه ابتدایی خرید هواپیماهای ایرباس و ATR وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن مذاکرات برای خرید هواپیماهای این شرکت ایتالیایی خبر داد.ایران به‌طور همزمان در کنار برنامه‌ریزی برای خرید هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری به منظور افزایش توان فرودگاه‌های کوچک خود و انعطاف‌پذیر کردن ناوگان هوایی نسبت به خرید هواپیماهای با برد کوتاه و ظرفیت مسافرپذیری پایین نیز اقدامات جدی انجام داد که در نخستین گام به امضای یک موافقت‌نامه برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR از این شرکت ایتالیایی منجر شد.پس از آنکه قراردادهای نهایی ایران‌ایر با دو غول هواپیماساز بوئینگ و ایرباس نهایی شد و حتی نخستین فروند از ایرباس‌های خریداری شده از سوی این شرکت به‌طور رسمی وارد ناوگان هما شد، حالا وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن مذاکرات خرید هواپیماهای ATR خبر می‌دهد.


دردسرهای فوتبالیست مشهوری که پنت‌هاوس خرید

ساکنان یک برج گران‌قیمت در تهران وقتی متوجه شدند یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های سابق تیم ملی اقدام به خرید یکی از مجتمع‌های این برج کرده به سرعت برای بیرون‌کردن او دست به کار شدند!به گزارش «جام جم آنلاین»، بر اساس اخبار رسیده ساکنان این برج بسیار گران‌قیمت که در یکی از مناطق شمالی تهران قرار دارد همگی پزشک و متخصص جراح هستند و در واقع یکی از شروط خرید مجتمع در این برج، پزشک‌بودن فرد خریدار است؛ در غیر این‌صورت راهی برای خریداری پنت‌هاوس‌های گران‌قیمت این برج وجود ندارد.اما اخیرا یکی از چهره‌های بسیار مشهور فوتبال ایران اقدام به خرید یکی از پنت‌هاوس‌های این برج کرده است. در واقع واحد مدیریت و فروش برج مربوطه پس از اینکه متوجه شده خریدار یکی از چهره‌های بسیار مشهور فوتبال ایران است، به سرعت با وی وارد معامله شده است اما ساکنان این برج که همگی پزشک و جراح هستند به محض اطلاع از این اتفاق در نامه‌ای که رونوشت آن به آقای فوتبالیست هم ارسال شده، خواستار این شدند که وی معامله خود را فسخ کند چون اصلا نمی‌توانند تحمل کنند یک فرد مشهور در برج حضور داشته باشد و حاشیه‌های احتمالی برای ساکنان رقم بزند.البته ناگفته نماند که آقای فوتبالیست مشهور هم که انتظار چنین برخوردی را نداشته است، تصمیم دارد در جلسه‌ای با حضور مالکان در این خصوص صحبت کند.


سوءتفاهم بود نه گروگان‌گیری!

همسر موقت ناصر محمدخانی ادعا دارد، گروگان‌گیری در کار نبوده وسوءتفاهم پیش آمده است! روزنامه جام‌جم نوشت: «هفته گذشته یکی از فوتبالیست‌های قدیمی پایتخت به نام «ناصر محمدخانی» ربوده شد.همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای آزادی این مرد آغاز شد و پس از سه ساعت ماموران موفق به شناسایی خانه‌ای شدند که او در جنوب تهران در آنجا نگهداری می‌شد. به این ترتیب فوتبالیست میانسال آزاد شد و هشت نفر در این ارتباط بازداشت شدند.این افراد در تحقیقات مدعی شدند این فوتبالیست با دختر یکی از اقوامشان به طور موقت ازدواج کرده و به دلیل اختلافات آنها، او را به این خانه آورده‌اند تا با وی گفت‌وگو و مشکلاتشان را حل کنند.بر اساس این گزارش در ادامه روند بررسی این پرونده همسر موقت این فوتبالیست گفت: من از ماجرای ربودن همسرم اطلاعی نداشتم و این ماجرا یک سوءتفاهم بوده است و آدم‌ربایی در کار نبود.


پاپوش احمدی‌نژاد و مرتضوی برای یک دیپلمات

«سوءتفاهی که شرحش به مصلحت نظام نیست»، عنوان خوبی است برای ناگفته‌های حسین موسویان، دیپلمات نامداری که به‌واسطه سوابقش چه در وزارت امور خارجه و چه در مقام سفیر و چه به‌عنوان عضو تیم مذاکره‌کننده پرونده هسته‌ای ایران در محافل بین‌المللی، شهره است.روزنامه «شرق» ادامه می‌دهد: اردیبهشت سال ٨٦، یعنی نزدیک به ٩ سال پیش بود که با انتشار خبر «بازداشت عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای»، نام موسویان در صدر اخبار داخلی قرار گرفت و هرچند او یک‌سال بعد از این اتهام تبرئه شد و مقامات ارشد نظام هم درصدد دلجویی از او بر آمدند. او سپس در پاسخ به این سؤال که «آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت، شما را در ملأعام و قبل از رأی قوه قضائیه متهم به جاسوسی کرد. چرا شما درباره این اتهامات اقدامی نکردید؟» می‌گوید: «او رئیس‌جمهور بود و من خواستم حرمت رئیس‌جمهور کشور را حفظ کنم. مدتی بعد از بازداشتم، بعد از اینکه آقای احمدی‌نژاد در ملأعام چنین اتهامی را به من زد، فردی به من گفت یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام در یکی از ملاقات‌ها، به‌شدت احمدی‌نژاد را به خاطر طرح چنین اتهامی به شما سرزنش کرده است».موسویان در ادامه می‌گوید: «بعد از اعلام بی‌گناهی من، مرتضوی، دادستان وقت رأی آقای حداد را لغو و ایشان را از پرونده خلع کرد. آقای مرتضوی هم با آقای احمدی‌نژاد روابط خیلی نزدیکی داشت. ایشان پرونده را به بازپرس دیگری داد. در این مرحله یعنی ٩ ماه از بازداشت من گذشته بود که روزی به دفتر بازپرس جدید احضار شدم. منتهی خودشان ترجیح داده بودند که حضور نداشته باشند. منشی ایشان برگه‌ای به من داد که اتهام جاسوسی در آن نوشته بود. منشی گفت شما جواب بدهید و بروید. جواب دادم و بازپرس جدید هم چند روز بعد و سریع قرار منع تعقیب من درباره اتهام جاسوسی را صادر کرد. برداشت من این بود که بازپرس مذکور خودش هم از طرح این اتهام خجالت می‌کشیده که حاضر نشد حتی حضور داشته باشد. منتهی بالاخره ٩ ماه در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی اتهامی که رئیس‌جمهور کشور مطرح کرده بود، بیان می‌شد که اساسا در پرونده وجود نداشت و حداقل قبل از بسته‌شدن پرونده به یک وسیله‌ای ظرف چند روز وارد پرونده و خارج شد. به‌هرحال بازپرس دوم در قرار خود نوشته بود که مخالفت‌های من با سیاست‌های هسته‌ای و سیاست خارجی احمدی‌نژاد، جرم و مغایر امنیت ملی است. من در بازجویی‌ها درباره علت مخالفتم با سیاست‌های هسته‌ای و سیاست خارجی دولت نهم، ده‌ها صفحه نوشته بودم».


ديدار ظريف و تيلرسون در مونيخ؟

یک مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا در گزارشی که در نشریه فارن پالیسی منتشر شد تاکید کرد که دونالد ترامپ باید کانال های ارتباطی که در دولت اوباما با ایران ایجاد شد را حفظ کند و پیشنهاد کرد که وزرای خارجه ایران و امریکا در اجلاس مونیخ با یکدیگر دیدار کنند. ایلان گلدنبرگ که از سال 2009 تا 2012 نخستین مشاور باراک اوباما در مورد امور خاورمیانه و ایران بود و همچنین وظیفه رهبری هیات آمریکایی در مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی و فلسطین را بر عهده داشته است، در گزارشی نوشت: همیشه حفظ راه‌های ارتباطی و گفت‌وگو به طور مستقیم بهتر از عدم ارتباط با طرف مقابل است. پس از 35 سال رابطه مخدوش آمریکا و ایران، کانال ارتباطی که میان جان کری و محمدجواد ظریف ایجاد شده یک دستاورد مهم محسوب می شود که باید حفظ شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار