وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل امروز جامعه ایران ناشی از عدم پذیرش مسئولیت بنگاه‌های اقتصادی و اجتماعی است و نیازمند رویکردی جدید برای احیاء فرهنگ مسئولیت‌پذیری هستیم.
کد خبر: ۳۷۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 15 February 2017
به گزارش تابناک : صالحی امیری در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی در دانشگاه خاتم افزود: اگر ما امروز در جامعه ای با 2 میلیون معتاد و 11 میلیون حاشیه نشین و انبوهی از چالش های اجتماعی مواجه هستیم، این موضوع یک پیام دارد و آن این است که ما از مسئولیت اجتماعی فرار کرده ایم.

وی گفت: ترجیح منافع فردی به منافع جمعی ناشی از ضعف فرهنگ مسئولیت پذیری ماست.
وزیر ارشاد افزود: سرعت تحولات در جامعه ایران بالاست و گسترش شبکه های اجتماعی باعث شده است عمق تغییرات و گستره تغییرات در ایران افزایش یابد تا جایی که جامعه شناسان از این موضوع به مانند یک زلزله تشبیه می کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی دارد که باید از مهدکودک و مدرسه آغاز شود.

صالحی امیری گفت: در فرهنگ ژاپن این موضوع نهادینه شده است و ما در حوادث تلخ گوناگون این کشور شاهد برخوردهای بسیار تاثیرگذاری از شهروندان ژاپنی بودیم که علت آن مسئولیت پذیری اجتماعی آن هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مجموعه های مختلفی از نهادهای فرهنگی و اجتماعی در کشور شکل گرفته است، اما متاسفانه آن گونه که شایسته این ملت است نهادهای مدنی ما جایگاه خود را به دست نیاورده اند.

وی گفت: سیاست دولت کاهش بار دولت و افزایش نقش نهادهای اجتماعی است، زیرا ما نمی توانیم همه مسئولیت کشور را به عهده بگیریم و مردم خود بیشتر از مسئولان دلسوز خود هستند و باید نهادهای مدنی و اجتماعی را باور کنیم.



منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار