مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:
بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، در جلسه ستاد استانی ساماندهی وضعیت امور جوانان گفت: در حال حاضر 108 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می کنند که 72 سمن پیش از دولت یازدهم در استان تأسیس شده بود.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 16 February 2017
بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، در جلسه ستاد استانی ساماندهی وضعیت امور جوانان گفت: در حال حاضر 108 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت می کنند که 72 سمن پیش از دولت یازدهم در استان تأسیس شده بود.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ثبت سمن ها به صورت الکترونیکی انجام می شود؛ 346 تقاضای ثبت سمن در استان وجود دارد که اگر راه اندازی شوند، شرایط مطلوبی در این زمینه ایجاد می شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برگزاری 5 جلسه ستاد استانی، بیان کرد: در همین زمینه سال گذشته 57 ستاد شهرستانی نیز برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال افزایش چشمگیری در زمینه برگزاری جلسه ها داشتیم، گفت: در ده ماهه امسال از حیث تعداد و تکرر جلسات جزو استان های پیشرو هستیم اما در خصوص تشکیل جلسه با حضور استاندار وضعیت خوبی نداریم.
 
طیبی با اشاره به برخی از موضوعات بررسی شده در جلسات ستاد ساماندهی وضعیت جوانان، عنوان کرد: موضوعات هفته جوان، فضای مجازی و جوانان، اوقات فراغت، مشارکت های اجتماعی، اشتغال جوانان، ازدواج و خانواده، آسیب های اجتماعی و سلامت جوانان، فناوری اطلاعات و فضای مجازی و هویت دینی و ملی جوانان از موضوعاتی است که در این جلسات به آنها پرداخته شده است.
 
وی اعلام کرد: 87 همایش علمی، فرهنگی و تربیتی در استان برگزار شد که نسبت به سال گذشته رشد 33 درصدی دارد. همچنین 19 برنامه برای تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان حوزه برگزار و بیش از 600 برنامه فرهنگی در هفته جوان برگزار شد.
 
طیبی با اشاره به تجلیل از 105 نفر از جوانان برتر و برگزیده استان طی ده ماهه امسال، گفت: 24 جشنواره ازدواج آسان در استان برگزار شده است.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با سمن های فعال در این حوزه، افزود: 7 سمن در حوزه ازدواج جوانان در استان فعالیت می کنند. علاوه براین 28 دوره آموزشی نیز برای زوجین برگزار شده است.
 
طیبی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت هم بیان کرد: 7 هزار و 678 برنامه اوقات فراغت از سوی دستگاه های مرتبط برگزار شد که 475 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کردند.
 
وی با اشاره به ارتقاء جایگاه استان در زمینه وضعیت و شاخص های حوزه جوانان، گفت: در سال های اخیر جایگاه استان از رتبه پانزدهم به چهارم کشور ارتقاء یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار