معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی در حاشیه اولین کنگره ثبت بیماریها:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ثبت 100 بیماری مهم در کشور که 80 درصد بیماریهای شایع را تشکیل می دهند در حال اجراست.
کد خبر: ۳۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایرنا، دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در حاشیه کنگره 'ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون نظام ثبت 30 بیماری مهم در کشور کامل شده و ثبت 20 بیماری در حال انجام و مطالعات ثبت سایر بیماریها نیز در حال اقدام است.
وی اظهار کرد: هم اکنون نظام ثبت بیماریهای قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، حوادث و سوانح، ضایعات نخاعی، ام.اس و بیماریهای مزمن التهابی روده کامل شده است.
وی گفت: نظام ثبت بیماریها یک زیر ساخت مهم بهداشتی و درمانی است که نقش بسزایی در انجام تحقیقات بالینی، مراقبت بیشتر از بیماریها، اطلاع رسانی کامل تر و آموزش بیماران دارد.
ملک زاده افزود: پیش از این نظام دقیق ثبت بیماری در ایران وجود نداشت و در سه سال گذشته تلاش های بسیار برای ثبت بیماریهای مختلف در کشور انجام شده است. 
وی اظهار کرد: هم اکنون کشورهایی مانند سوئد و انگلستان بهترین نظام ثبت بیماریها را دارند و ما نیز به دنبال آن هستیم که یکی از موفق ترین نظام های ثبت بیماری را داشته باشیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بخش عظیمی از نظام ثبت بیماریها مربوط به بیماری سرطان است که هم اکنون در 10 استان بزرگ کشور از جمله تهران، خراسان رضوی و گلستان در حال انجام است. 
وی افزود: تا اواسط سال آینده گزارش کامل از ثبت بیماری سرطان در کشور ارائه خواهد شد.
ملک زاده اظهار کرد: مبتنی نبودن ثبت بیماری سرطان بر اساس جمعیت یکی از مشکلات در نظام های قبلی ثبت سرطان بوده است.
کنگره 'ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت' که 26 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است امروز به کار خود پایان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار