درنخستین کنفرانس علمی بررسی ابعاد نسل کشی سازمان یافته علیه مسلمانان شیعه درکتابخانه آیت الله بروجردی (ره) قم، کتاب نسل کشی سادات و مسلمان شیعه رونمایی شد.
کد خبر: ۳۷۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک قم، مولف کتاب دراین کنفرانس اظهار داشت: کار فیش برداری و جمع آوری اطلاعات و مستندها از منابع گوناگون قرآنی و حدیثی از سال 1385 آغاز و تا سال 1392 ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام محمد رضا محقق زارع افزود: تنظیم، ویرایش و چاپ این کتاب نیز با همکاری پژوهشکده حج و زیارت و موسسه فرهنگی هنری مشعر طی مدت سه سال به طول انجامید و پس از 10سال کار مداوم پژوهشی هم اکنون آماده استفاده مخاطبان عام و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه درطول تاریخ حق مداران بزرگترین قربانی جنایت و نسل کشی بوده اند، افزود: شمار قربانیان پیروان اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) در بین همه مظلومان جهان که به دست ستمکاران و ظالمان کشته شدند، از همه بیشتر است.

محقق زارع گفت: واژه نسل کشی به هر اقدامی که با هدف نابودی و حذف فیزیکی بخش یا کلیت گروهی از انسان ها که با یکدیگر به لحاظ نژاد، قومیت، مذهب و ایدئولوژی خاص مشترک هستند، اطلاق می شود، و در شرایطی که بزرگترین فجایع بشری و انسانی علیه شیعیان و فرزندان اهل بیت(ع) اتفاق افتاده است، درسراسر جهان کنفرانس هایی که برای افشای نسل کشی برگزار شده، حتی در حد یک سطر هم مطلبی پیرامون جنایت ها علیه سادات و شیعیان بیان نشده است.

وی اضافه کرد: برغم وجود مراجع و منابع فراوان برای نسل کشی های صورت گرفته در مقاطع مختلف تاریخ هیچ منبعی که بیانگر کشتار مسلمانان باشد، وجود ندارد یا اگر در منابعی به این موضوع پرداخته شده رویکرد آن نسل کشی نبوده است.

این پژوهشگر دینی همچنین با تاکید بر اینکه مظلوم نمایی و نشان دادن خود به عنوان قربانی ستمکاران از جمله حربه های قدرت های جهان است، و برای این منظور حتی دست به تحریف تاریخ نیز می زنند، افزود: نمونه بارز این پدیده جریان هولوکاست یا کشتار دسته جمعی یهودیان به دست نازی ها در دوران حاکمیت هیتلر بر آلمان در دوران جنگ جهانی دوم است. صهیونیسم بین الملل توانسته با استفاده ابزاری از این موضوع خود را ستمدیده معرفی کرده و احساس همدردی ملت های جهان را به خود جلب کند این در حالی است که دامنه نسل کشی علیه مسلمانان در مواقع به اندازه ای وسیع بوده که پدیده موهوم هولوکاست در برابر آن ناچیز است.

وی تصریح کرد: مطابق مستندهای تاریخی برخورد قهرآمیز با خاندان پیامبر و شیعیان و پیروان آن حضرت بلافاصله پس از رحلت نبی مکرم آغاز شد و در دوره های مختلف ادامه پیدا کرد، از این رو تاریخ مظلومیت خاندان پیامبر به قدمت تاریخ اسلام است، و حتی امروز نیز با وجود حساسیت های جهانی نسبت به مباحث حقوق بشری این کشتارها همچنان تداوم دارد. 

این کنفرانس به همت مجمع جهانی شیعه شناسی، دبیرخانه دین پژوهی و پژوهشکده حج و زیارت تشکیل شده بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار