jتابناك رضوي به نقل از روز نو: مهدی هاشمی‌نسب را می‌توان یکی از دربی‌بازترین ستاره‌های فوتبال ایران نامید. وی که سابقه حضور و گلزنی در هر دو تیم دارد، معتقد است که غرور و عدم تمرکز کار دست سرخ‌ها داد و حالا باید آبی‌ها برای کسب این سه امتیاز و خارج شدن از بحران از رقیب سنتی‌شان تشکر کنند: «استقلال باید از پرسپولیس تشکر کند!»
کد خبر: ۳۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 16 February 2017
اظهارات هاشمی نسب را در ادامه می خوانید:

* دربی را چطور دیدی؟

- من قبل از بازی هم به دوستانم گفتم که دربی خوب و جذابی را خواهیم دید و می‌دانستم که بازی خوبی انجام می‌شود. به نظر من استقلال به خاطر بردهایی که این اواخر آورده بود خیلی پرانگیزه و باروحیه بود. از طرف دیگر پرسپولیس هم این روزها خیلی خوب بازی می‌کند و اگر همه‌چیز عادی باشد باید بگویم که پرسپولیس از لحاظ تاکتیکی و تیمی بهتر از بقیه است. اما بحث دربی همیشه فرق می‌کند. دربی همیشه شرایط خاص خودش را داشته و کسی نمی‌تواند چیزی در مورد دربی پیش‌بینی کند.

 

* تو پیش‌‌بینی می‌کردی که استقلال ببرد؟

- پیش‌بینی دربی خیلی کار سختی است ولی من مثل بعضی‌ها از قبل سه امتیاز دربی را به پرسپولیس داده بودم. من پیش‌بینی می‌کردم که در این بازی اتفاق‌های عجیب و غریب بیفتد و می‌دانستم که استقلال راحت نمی‌بازد و حتی می‌تواند همه احتمالات را به هم بریزد.

 

* خیلی‌ها معتقدند که پس از گل اول، پرسپولیس دچار آن اتفاق‌ها شد.

- پرسپولیس وقتی گل زد، رفت روی ابرها! آنها تیم برتر میدان بودند و خیلی زود هم به گل رسیدند. من فکر می‌کنم که پرسپولیس خیلی به موقع گل زد و خیلی زود هم بازی را از دست داد. آنها اگر بازی خودشان را می‌کردند این اتفاق‌ها نمی‌افتاد و نمی‌باختند. به نظر من غرور و بعد از آن ترس از شکست باعث شد تا پرسپولیس بازی را واگذار کند.

 

* قبول داری که پرسپولیس از نبود کامیابی‌نیا ضربه خورد؟

- صد در صد... گل اول استقلالی‌ها از جایی به ثمر رسید که کامیابی‌نیا نبود و توپ دوم هم از سمتی آمد که ماهینی بود. غیبت کامیابی‌نیا باعث شد تا ماهینی جانشین او شود و با این کار پرسپولیس هم کامیابی‌نیا را نداشت و هم ماهینی را. البته من دوست ندارم در مورد مهره‌چینی برانکو و هر مربی دیگری صحبت کنم و این فقط نظر من است.

 

* درگیری‌های این بازی ما را یاد دربی‌های سابق انداخت.

- وقتی آن مراسم شام را ترتیب دادند، خیلی‌ها فکر می‌کردند که بازی مساوی می‌شود. خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد تا حرف و حدیث‌ها در مورد دربی بیشتر نشود. به هر حال شرایط دربی طوری است که در آن برادر به برادر رحم نمی‌کند. بازیکن اگر غیرت داشته باشد و پیراهن برایش مهم باشد، به هیچ‌کس رحم نمی‌کند! نه اینکه بزند و بکشد... یعنی اینکه برای پیراهنش جان می‌دهد و به عشق مردم در زمین می‌دود.

 

* یعنی با ماجراهای رحمتی و سیدجلال موافق هستی؟

- به هر حال این‌جور چیزها در دربی پیش می‌آید. من نمی‌گویم که چه کسی درست رفتار کرد و چه کسی اشتباه. اگر قرار به این‌ها باشد، کلا گل سیدجلال خطا بود. حرف من این است که شرایط دربی فرق می‌کند و نباید با دیدن یکسری چیزها شوکه شوید. توی دربی برادر به برادر رحم نمی‌کند و همه مثل گلادیاتورها می‌شوند.

 

* بعضی‌ها می‌گویند که پرسپولیس دچار بحران می‌شود و افت می‌کند!

- وقتی یک تیم بازی به این مهمی را می‌بازد، هزار و یک‌جور داستان برایش درست می‌شود... شکست و باخت کلی دردسر دنبال دارد و هنوز می‌بینید که دربی تا چه حد برای مردم مهم و قابل توجه است. به نظر من پرسپولیس هنوز مدعی اصلی قهرمانی است. فاصله امتیازهای پرسپولیس هنوز با تیم دوم قابل توجه است و من فکر نمی‌کنم که اتفاق بدی برای پرسپولیس بیفتد. پرسپولیسی‌ها باید زودتر خودشان را پیدا کنند و یادشان نرود که لیگ هنوز تمام نشده است.

 

* قبول داری که استقلال با این بازی تا حدود زیادی از بحران خارج شد؟

- استقلال در چند بازی آخر خوب کار کرد و بردهای خوبی آورد. استقلال توی دربی هم خوب گل زد و هم خوب دفاع کرد. من فکر می‌کنم که استقلال باید از پرسپولیس تشکر کند چون حالا آنها یک بازی بزرگ و سخت را برده‌اند و قطعا باروحیه و انگیزه بهتری کارشان را در لیگ دنبال می‌کنند. من به سهم خودم امیدوارم که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق و سربلند باشند تا آبروی فوتبال‌مان حفظ شود.

 

* از مشهد و سیاه‌جامگان چه خبر؟

- فعلا که هستیم و کارمان را می‌کنیم.

 

* خداداد می‌گفت که باتوجه به شرایط نامساعد باشگاه،‌بچه‌های تیم با تو درددل می‌کنند؟

- والا چه بگویم... یکسری مشکلات وجود دارد که همه می‌دانند و بهتر است من در موردش حرف نزنم. فقط نمی‌دانم گناه خداداد در این فوتبال چیست که وقتی نیستم همه می‌گویند او باشد و وقتی می‌آید این همه داستان برایش درست می‌کنند. خداداد از روی معرفت اینجا آمده و با این شرایط سخت کار می‌کند. الان دیگر همه می‌دانند که بچه‌های ما چه مشکلاتی دارند و با چه دردسرهایی دست و پنجه نرم می‌کنند. من هم به خاطر آقا خداداد آمدم و یک تار موی او را با کسی عوض نمی‌کنم... تا روزی هم که آقای عزیزی باشد، هستم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار