عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: اعتماد آحاد مختلف جامعه در سال های اخیرنسبت به موضوع حسابرسی و حسابرسان کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۷۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 16 February 2017
تابناک فارس به نقل از ماد:پرفسور محمد نوازی روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دلیل کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به حسابرسان،‌ مشکلاتی است که برای موسسه های مالی بزرگ کشور به وجود آمده است.
 
وی انگیزه شخصی حسابرس در شرایط فعلی را یادآور شد و گفت: توجه ویژه به منفعت حسابرس، منافع سازمانی، منافع عمومی و منافع اجتماعی از جمله موضوعاتی است که در بحث حسابرسی باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.
 
وی با بیان اینکه محدودیت ها در حوزه حسابرسی و فشارهای موجود بر حسابرس باعث به وجود آمدن شرایط نامناسبی می شود، اظهار کرد: تصمیمی که توسط حسابرس در نهایت گرفته می شود در جامعه ایرانی متاثر از موضوعات بسیار مختلفی است که باید به آن توجه کرد.
 
نوازی ادامه داد: تدوین قانون ها و دستورالعمل های جدید و تاکید به روی اخلاق و تدوین آئین نامه های حرفه ای از جمله راهکارهای اصلی برای ایجاد اعتماد عمومی نسبت به حسابرسی است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز رشد جرائم حسابرسی در طول سال‌های اخیر را یادآور شد و اظهار کرد: تدوین استانداردهای مختلف در حوزه حسابرسی خود در طول زمان زمینه ساز شکل گیری حسابرسی غلط در جامعه شده است.
 
وی با با بیان اینکه اگر تدوین استانداردها در سالهای اخیر جواب نداده است باید موضوع اخلاق به صورت ویژه در حوزه حسابرسی مد نظر قرار بگیرد، اظهار کرد: ممکن است اجرای برخی از قوانین بین المللی در داخل کشور مشکلاتی را به همراه داشته باشد اما رعایت اخلاق و تدوین موازین اخلاقی در حوزه حسابرسی می تواند دستاوردهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار