تابناک تهران - قیمت‌های نازل، تمیزی خودروها، رفتار مناسب رانندگان، روش مدرن و به روز ارتباط با مشتریان و ... از سوی تاکسی‌های موبایلی جدید، کار را به جایی کشانده که شورشی میان مسافران شکل گرفت، انقلابی متحد و خاموش به تاکسیی های قدیمی...
کد خبر: ۳۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 18 February 2017
نرخ بالای کرایه‌هایشان، کثیفی خودروها، کم لطفی آن‌ها به مسافران زیر برف و باران مانده در خیابان، دریافت کرایه‌های بالاتر از نرخ مصوب و ...  عاقبت گرفتارشان کرد.
درست زمانی که نارضایتی مسافران از تاکسی ها و آژانس ها به اوج خود رسیده بود، سروکله تاکسی‌های موبایلی جدیدی پیدا شد که برخلاف رانندگان اغلب بد اخلاق و ناراحت از زمین و زمانِ تاکسی‌ها و آژانس‌ها، مودب و خوش اخلاق بودند و نه تنها نرخ کرایه‌هایشان، بلکه تمیزی و مرتب بودن خودروها و قیمت‌ و کرایه‌هایشان هم با حاکمان سابق خیابان‌های شهر، غیرقابل مقایسه بود؛ آنقدر غیر قابل مقایسه که بدون هیچ تبلیغی، اسم و رسم‌شان دهن به دهن چرخید و در مدت زمان کوتاهی، حکومت چند ده ساله تاکسی‌ها و آژانس‌ها بر خیابان‌های شهر را حسابی لرزاند.
فعالیت مشترک میان تاکسی های آنلاین و سازمان تاکسیرانی تهران؟؟؟؟
همزمان با فعالیت دو استارت‌آپ حمل و نقل مسافر در تهران، جدال سنتی‌های این بخش از جامعه با اسنپ و تپسی نیز بالا گرفت؛ به‌گونه‌ای‌که اعتراض‌های ادامه‌دار آژانس داران درخصوص شیوه نوین حمل و نقل مسافر توسط این دو اپلیکیشن، به تیتر خبرهای رسانه‌ها بدل شد. 

اقبال عمومی به تاکسی‌های موبایلی تا آنجا پیش رفت که روز به روز از مسافران تاکسی‌های سابق کم و بر مشتریان تاکسی‌های جدید اضافه می‌شد و گلایه رانندگان تاکسی و آژانس‌ها هر روز بیشتر می‌شد؛ نهایتاً کار از گلایه بالاتر رفت و به خط و نشان کشیدن رسید و در این میان بازار شایعه داغ شد؛ یکی امنیت پایین تاکسی‌های موبایلی جدید را مطرح می‌کرد و آن یکی داستان ترسناکی از اذیت و آزار زنان و دختران را توسط رانندگان این تاکسی‌های جدید می‌گوید.

هرچند این روش کارساز نبود و خللی در فعالیت این شرکت ها و نظر مسافران نسبت به آنها ایجاد نکرد، اما بحث قانونی شدن و صدور مجوز برای آنها کماکان ادامه دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره فعالیت این تاکسی های آنلاین گفت: «به طورکلی با فعالیت تاکسی‌های آنلاین در شهر تهران مخالف نیستم، اما معتقدم که تاکسی های اینترنتی هم باید بر اساس قانون و مقررات فعالیت کنند.»

وی با تأکید بر فعالیت مشترک این تاکسی های اینترنتی با سازمان تاکسیرانی ها افزود: «تاکسی‌های آنلاین باید فعالیت خود را به ثبت برسانند و همچنین رانندگان این تاکسی‌ها باید به سازمان تاکسیرانی شهر تهران معرفی شوند.»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: «صلاحیت‌های این افراد برای فعالیت در این شغل باید بر اساس معیارهای تاکسی‌ها و آژانس‌ها بررسی شود تا آنها بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پایان تأکید کرد: « باید این موضوع در شورا مطرح و در خصوص آن بررسی‌هایی صورت گیرد.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
آقای رییس شورای شهر معنی تاکسی را یا نمیداند ویافراموش کرده اینها مسافر کش های شخصی هستند که شغل دوم خود را زیر نظر این تاکسی موبایلی ها انجام میدهند که این شرکتها پشتیبانی مالی خارجی دارند و معلوم نیست به کجا وصلند تاکسیرانان تهران درآمد خود را از دست داده اند و شرمنده خانواده خود شده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار