رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم:
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: مالیات بر ارزش افزوده، بخش تولید را اذیت می‌کند و اکنون بیشترین فشار دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان مالیاتی بر بخش تولید کشور است.
کد خبر: ۳۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵ 19 February 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی در نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران که ظهر امروز در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر  اجرای این سیاست‌ها و اجرای اصل 44 تاکید زیادی داشتند، همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی دیگر از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در سال‌های 91 و 92 شرایط سخت اقتصادی در کشور وجود داشت و هنوز هم این شرایط را تحمل می‌کنیم، اما اکنون روشنایی‌ها را می‌بینیم و از تاریکی‌ها عبور کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در سال‌های 91 و 92 صادرات نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید، طی آن سال‌ها فروش کالا به کشورمان محدود شد و تعدادی از خطوط تولید کارخانه‌ها در ایران از کار افتاد.

خاکی با اشاره به تاثیر برجام بر اقتصاد ایران اظهار کرد: نقش برجام این بود که روشنایی‌ها را در اقتصاد کشورمان ایجاد کرد، بعد از برجام امکان حرکت کشتی‌ها و انتقال پول از طریق بانک‌ها به ایران فراهم شد، همچنین طی این مدت توانستیم تعدادی از خطوط تولیدی را از خارج کشور خریداری کرده و به ایران انتقال بدهیم.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی کشورمان تسهیلات را با بهره‌های سنگین و به سختی از بانک‌های داخلی دریافت می‌کنند، این در حالی است که بانک‌های خارجی تسهیلات خرید کالاها را با بهره چهار درصد به فعالان اقتصادی می‌دهند و اکنون مواد اولیه را از خارج از کشور با زمان بازپرداخت یک سال به ایران وارد می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: اکنون کم کم یخ‌ها در عرصه روابط اقتصادی با کشورمان در حال آب شدن است و شرایط را در این زمینه رو به بهبود می‌بینیم.

خاکی با اشاره به ضرورت توجه به بخش تولید اظهار کرد: باید تدبیری بیاندیشیم که پول‌های بلوکه شده مردم در بانک‌ها به بخش تولید وارد شود تا بتوانیم از این طریق میزان اشتغال خوبی را در کشورمان به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه اکنون بخش تولید ایران نیمه جان است ادامه داد: چشم بخش خصوصی به بخشنامه‌های بانک مرکزی است و دولت می‌تواند  به بخش تولید کمک زیادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه باید مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود افزود: مالیات بر ارزش افزوده، بخش تولید را اذیت می‌کند، اکنون بیشترین فشار دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان مالیاتی بر بخش تولید کشور است و حتی برخی از واحدها به این خاطر در حال تعطیل شدن هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون تولیدکنندگان هزینه‌های سنگینی را بابت بیمه کارگران می‌دهند و این در حالی است که 20 درصد اقتصاد ایران دست بخش خصوصی است و فعالان این بخش دلسوز هستند و با دلسوزی در کشورمان اشتغال زایی می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار