الفتح که از تیم های موفق چند سال اخیر کشور عربستان بوده ، هر چند هواپیمای اختصاصی داشته و فقط هزینه چند بازیکن این تیم ، به اندازه کل مطالبات باشگاه استقلال خوزستان است ، اما قطعا در مقابل همت ، اراده ، میل به پیروزی ، شجاعت کادر فنی و بازیکنان استقلال خوزستان چاره ای جز تسلیم شدن و فرود آوردن سر تعظیم ندارد .
کد خبر: ۳۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 19 February 2017
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و تابناک کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.
 آیا الفتح پر امکانات حریف استقلال خوزستان بی پول می شود ؟
بنام خدای متعال
 آیا الفتح پر امکانات حریف استقلال خوزستان بی پول می شود ؟

دوشنبه دوم اسفندماه 95 راس ساعت 14:30 ، از گروه B لیگ قهرمانان آسیا و در مصافی حساس و نفس گیر ، استقلال خوزستان قهرمان مقتدر سال گذشته لیگ برتر فوتبال ایران ، در رقابتی نابرابر در کشور عمان به جنگ تیم تا دندان مسلح الفتح عربستان خواهد رفت . تیم استقلال خوزستان که در پی بیتوجهی و کم لطفی های بیشمار مسولین استان خوزستان ، فدراسیون فوتبال ، وزارت ورزش و در پس کوچه های سهل انگاری و بی تفاوتی های مکرر بانک ملی ایران سرگردان شده ، با جیبی خالی و تنها با تکیه بر غیرت ، استعداد و نبوغ بازیکنان و کادر زحمتکش خویش و البته با گرو گذاشتن ریش در نزد آژانس هواپیمایی ، راهی مسقط شده تا به مصاف الفتح عربستان برود . الفتح که از تیم های موفق چند سال اخیر کشور عربستان بوده ، هر چند هواپیمای اختصاصی داشته و فقط هزینه چند بازیکن این تیم ، به اندازه کل مطالبات باشگاه استقلال خوزستان است ، اما قطعا در مقابل همت ، اراده ، میل به پیروزی ، شجاعت کادر فنی و بازیکنان استقلال خوزستان چاره ای جز تسلیم شدن و فرود آوردن سر تعظیم ندارد . استقلال خوزستان میبایست در این بازی نشان دهد که با دست خالی هم میتوان بزرگی کرد و همانگونه که سال قبل در لیگ برتر اینچنین شاهکار کرده ، در صورتی که اراده کند و تمام مشکلات مالی و...را فراموش نماید و البته کمی شانس نیز این تیم را همراهی کند ، دوشنبه خواهد توانست با خاطره خوبی عمان را ترک و راهی امارات شود .
اگر در این بازی شاگردان سید سیروس پورموسوی جوان و پر انگیزه ( که با پیگیری های خویش 1 تنه جور مسائل مالی تیم را به دوش کشیده ) ، بتوانند با 1 بازی مبتنی بر دفاع هوشمندانه ، یارگیری نفر به نفر ، پرس شدید از یک سوم میانی و بستن تمام فضای بازی ، اجازه گلزنی را از تیم الفتح در نیمه اول و 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم گرفته و با یک بازی بی نقص و کم اشتباه سبب عصبی شدن و جلو کشیدن آنها برای گلزنی شوند ، خواهند توانست تیم خسته آنان که 65 الی 70 دقیقه جهت یافتن روزنه ای برای دستیابی به یک سوم میانی استقلال تلاش کرده را با چند ضد حمله خطرناک و به ثمر رساندن گل برتری و حفظ این نتیجه ، دست خالی راهی عربستان کنند . سید سیروس پورموسوی اگر بخواهد از این ترفند بهره ببرد ، میبایست با سیستم 442 وارد این کارزار شود تا تمام فضای بازی خصوصا کناره ها را در اختیار بگیرد . دلیل این امر ، تکنیکی و سرعتی بودن بازیکنان دونده الفتح و تمایل آنان جهت نفوذ از کناره ها به هر طریق ممکن است . زیرا وقتی فضای بازی خصوصا کانال های مستقیم دسترسی به دروازه استقلال بسته باشد و الفتح نتواند از عمق به دروازه اش نزدیک شود ، ناچارا بازی سرعتی مبتنی بر پاسهای کوتاه و بازی ترکیبی از کناره ها بسمت عمق جهت دستیابی به دروازه استقلال را محک خواهد زد و گرفتن کرنر و خطا در گوشه های پشت محوطه جریمه استقلال جهت ایجاد خطر و استفاده از توپهای سوم را مدنظر خواهند داشت تا بتوانند از این طریق قفل دروازه تیم ایرانی را باز کنند .
بدون شک اگر شاگردان سید سیروس پورموسوی بتوانند توسط خلاقیت خط حمله آتشین خویش و تحمیل اشتباه به دفاع خسته و کند الفتح ، در نیمه اول و نهایتا تا دقیقه 60 گل برتری را به ثمر برسانند ، آنگاه خواهند توانست با خیالی راحت و تلفیقی از تفکر دفاع منطقه ای و لایه ای به همراه پرس شدید و یارگیری من تو من ، تیم الفتح را ناکام بزرگ این مسابقه بنامند . آنچه مسلم است گل نخوردن تیم استقلال خوزستان در دقایق ابتدایی و نیمه اول بازی در اولویت قرار دارد و میبایست تدارک حمله و گلزنی اولویت بعدی این تیم باشد . البته اگر در این کش و قوس فرصتی جهت گلزنی فراهم شد بهترین زمان جهت آسیب رساندن به حریف خواهد بود .
در این بازی تیم الفتح به احتمال فراوان با سیستم 4231 وارد مسابقه شود و از زبده ترین بازیکنان این تیم میتوان به محمد السهلاوی ، یوسیمار رودریگز ، ناتان جونیور و احمد مبارک اشاره نمود .
بازیکنان و کادر تیم استقلال خوزستان :
ما مردم و اهالی فوتبال ایران به تمامی مشکلات شما واقف بوده و هستیم . از شما انتظار داریم بخاطر منافع ملی و مردم غیرتمند خوزستان و ایران ، در این چند بازی آسیایی نیز با همان اراده و انگیزه مثال زدنی خویش حاضر شده تا با نتایج خیره کننده تان مهر تاییدی بر عملکرد خوب خویش زده و با شاد نمودن دل مردم ، توانایی خویش را همانند گذشته به رخ مسولین غیر بومی بانک ملی کشیده تا ان شاا... پس از بازگشت با دست پر مطالبات خویش را پیگیری نموده و بهانه ای برای آنان باقی نگذارید . بدانید که دیر یا زود حق و حقوق و مطالبات شما پرداخت خواهد شد و مطمئن باشید عملکرد خوبتان این امر را محقق تر خواهد نمود .

نویسنده...محسن بابادی...تحلیلگر و آنالیزور فوتبال ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار