رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد:
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آینده نزدیک خبر داد. ب
کد خبر: ۳۸۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 19 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدکاظم دبیری اظهار کرد: رویکرد اصلی این نهاد در پیگیری تشکیل پاتوق های فرهنگی و هنری در این شهر توانمندسازی، موضوعی و تخصصی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در تشکیل این پاتوق ها از مشارکت اهالی فرهنگ و هنرمندان در ایده پردازی و اجرا استقبال می کنیم، تاکید کرد: هدف اصلی از تشکیل این پاتوق ها حضور هنرمندان، شناسایی استعدادها و تلاش برای شکوفایی آنها می باشد، شناسایی و نقش آفرینی سرمایه های اجتماعی و ایجاد هم افزایی در سطح جامعه می باشد.
وی عنوان کرد: در گام اول تشکیل پاتوق های کودک و نوجوان، شعر آیینی، نمایش و تعزیه، شعر آزاد، نقد تئاتر، نقد فیلم نامه، نقد فیلم و ... پیگیری خواهد شد.
دبیری همچنین بر ضرورت تشکیل پاتوق های فرهنگی، هنری با محوریت نهادهای فرهنگی و هنری شهر تاکید و خاطرنشان کرد: نقش نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه تشکل های فرهنگی و هنری در این زمینه بسیار محوری بوده و در این راستا تشکیل پاتوق های کتابخوانی، شاهنامه خوانی، داستان، عکس و ... از سوی موسسات فعال در این زمینه ها به جد دنبال می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در واگذاری امور پاتوق ها، فعالیت های تخصصی و توانمندی نهاد مربوطه در موضوع خاص شرط اصلی خواهد بود، تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از همه پیشنهادات و نظرات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این راستا استقبال می نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار