دومین نشست تخصصی بررسی فرم در سینمای اسلامی توسط نصرت الله تابش در حوزه هنری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، دومین نشست تخصصی از سلسله برنامه های فرم در سینمای اسلامی صبح یکشنبه با موضوع: «فیلمنامه فیلم کوتاه دینی» با حضور؛ نصرت الله تابش مدیر مسئول مجله فیلم نگار و جمعی از علاقه مندان در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

در این جلسه نصرت الله تابش هنر را خلق موقعیت عاطفی معنادار دانست و گفت: یک فیلم ساز موفق باید نگاه عمیق به پدیده ها داشته باشد تا بتواند خلق زیبایی کرده و مخاطب را به کشف «زیبایی» وادار کند، بر این اساس شناخت پیچیدگی های روانی برای فیلمساز امری لازم و ضروری است.

این پژوهشگر افزود: مطالعه روایات معصومین علیهم السلام به اندیشه انسان عمق بخشیده و انسان هرگز از کنار اتفاقات پیرامون به سادگی عبور نمی کند، انسان بصیر می داند که هیچ چیز در مقابل چشم قرار نمی گیرد، مگر آنکه در آن پند و اندرزی نهفته باشد.

وی یادآور شد: وقتی هنرمند ورای پدیده ها را می بیند جز به زبان هنر نمی تواند سخنی بگوید و درست به همین دلیل عرفا با زبان شعر حرف می زدند، چون ادبیات هنر غالب ما در قرون متمادی بوده است.

وی اخلاق عملی، روحیه عدالت خواهی و گام نهادن در مسیر حقیقت را از ویژگی های هنرمند متعهد و بصیر برشمرد و یادآور شد: هنرمند نگاهش از سطح عادی پدیده ها عبور می کند او عمق آنها را می بیند، به همین دلیل فیلم های بزرگ دنیا بسیار عمیق هستند.

در ادامه این برنامه تاثیر ریتم فیلم، زاویه دوربین و... بر مخاطب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این برنامه با همکاری واحد آموزش و پژوهش و واحد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار