هاشمی با تأکید براینکه همدان پتانسیل‌های زیادی برای رشد دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از این موضوع بی‌اطلاع هستند که‌ چه گنجینه‌ای غیر از گنجنامه افتخارآمیز در همدان وجود دارد و علت آن هم به اعتقاد من بها ندادن مسئولان است.
کد خبر: ۳۸۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 February 2017
سیدجواد هاشمی با تأکید بر اینکه مردم همدان باید قدر خاک خود را بیشتر بدانند، گفت: همدانی‌ها باید قدری بیش از اینکه درون مرزی تبلیغ کنند به تبلیغات فرامرزی روی بیاورند.

به گزارش ایسنا؛ این بازیگر معروف سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در حاشیه برگزاری جام جهانی فوتبال هنرمندان با بیان اینکه برای انجام کارهای فرهنگی همدان پتانسیل بالایی دارد، اظهار کرد: از همدانی‌ها انتقاد می‌کنم تا قدر خاک خود را بیشتر بدانند.

وی افزود: بعد از اصفهان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان، همدانی‌ها مصر بودند که‌ این مهم با زحمات بسیاری اتفاق افتاد اما دوباره به اصفهان برگشت چرا که همدانی‌ها قدر این جشنواره را ندانستند.

هاشمی با اشاره به اینکه همدان مشتاق جذب فعالیت‌های هنری است، اضافه کرد: زمانی‌که این رویداد بزرگ به نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان در همدان با تلاش‌های بسیاری برگزار شد چرا باید از دستش بدهند؟

وی تأکید کرد: در نوع و شیوه برگزاری این جشنواره کوتاهی شد و همین امر باعث شد، برگزارکنندگان از فارابی درخواست برگشت جشنواره به اصفهان را دادند.

این بازیگر برجسته سینما و تلویزیون اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های اینچنینی و جشنواره‌های بین‌المللی می‌توان این خطه کهن که در قلب ایران است را به دنیا معرفی کرد.

وی اضافه کرد: یکی از افرادی که‌ اهل بلوک شرق بود با شنیدن نام ابوعلی‌سینا ادعا تدریس کتاب‌های این دانشمند را در نیویورک کرد اما در همین شهر خیلی از افراد از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

هاشمی با تأکید براینکه همدان پتانسیل‌های زیادی برای رشد دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از این موضوع بی‌اطلاع هستند که‌ چه گنجینه‌ای غیر از گنجنامه افتخارآمیز در همدان وجود دارد و علت آن هم به اعتقاد من بها ندادن مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه چندین باری است که‌ سفر به همدان را تجربه می‌کند، خاطرنشان کرد: به قدمت چند هزار ساله اینجا کاملا واقف هستم و بدون شک همدان با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا می‌تواند رشد کند.

هاشمی سیستم گردشگری در کشور را دچار مشکل دانست و اعلام کرد: از هر نظر همدان می‌تواند منشأ حضور توریست‌های فراوان از سراسر دنیا باشد.

وی به تبلیغات منفی که از سوی بدخواهان ایران صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: افراد خارج از کشور با تبلیغات بدی که‌ صورت گرفته، ترس برای ورود به ایران را دارند اما زمانی‌که پا به این مکان کهن می‌گذارند، به کل نظرشان عوض می‌شود.

این بازیکن تیم هنرمندان ایران با اظهارنظر اینکه همدانی‌ها باید قدری بیش از اینکه درون مرزی تبلیغ کنند به تبلیغات فرامرزی روی بیاورند، ادامه داد: تبلیغات باید بین‌المللی باشد تا این خطه از خاک کشورمان به همه دنیا معرفی شود و برای این کار می‌توان از طریق آژانس‌های پروازی بهره جست اما این کار هم سختی‌های خاص خود را دارد.

وی از حضور نداشتن مسئولان برای مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی هنرمندان گلایه کرد و گفت: فکر می‌کردم مسئولان همدان برای سخنرانی در این جمع بیش از ۲۰۰ نفره که از اقصی نقاط دنیا در اینجا هستند، حاضر می‌شوند اما این اتفاق نیفتاد.

وی جذب نگاه مردم به سوی افراد با بیماری‌های خاص را از اهداف برگزاری این مسابقه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه کودکان بی‌سرپرست، سرطانی و کودکان با بیماری‌های خاص گاهی‌اوقات به فراموشی سپرده می‌شوند و هدف از برگزاری این مسابقات صرفا فراموش نکردن همین موضوع است.

هاشمی با اشاره به اینکه کار ما یک کار عام‌المنفعه است، گفت: جمع شدن تعدادی از افراد هنرمند از اقصی نقاط دنیا در اینجا و در مکان‌های دیگر بدان معناست که‌ فوتبالیست‌ها می‌توانند مردم را به انجام کار خیر سوق دهند.

گفتنی است؛ سید جواد هاشمی ۲۷ دی‌ماه ۱۳۴۴ در بندرانزلی متولد شده است و بازیگر، کارگردان، نویسنده، آهنگ‌ساز و مجری است و در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار