امیدوارم با توجه به این بخشنامه‌های ارائه شده مسؤولان ذی‌ربط و همان‌طورکه بارها به شهرداران ابلاغ گردید و توجهی در خصوص به‌کارگیری نیروهای انسانی نداشته‌اند در خصوص نیروهای به‌کار گرفته در شهرداری دیشموک در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۳۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 20 February 2017
بکارگیری نیروهای انسانی در شهرداری دیشموک بدون آزمون و گزینش آن هم در پنهان‌کاری اجحاف در حق نیروهایی تحصیل کرده دیشموکی‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، در سال 86 شهرداری دیشموک با برگزاری آزمونی جهت استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی برای تاسیس شهرداری دیشموک در مسجد صاحب‌الزمان(عج) دیشموک با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی و حتی بخشداری دیشموک برگزار شد.

و با گزینش افرادی حتی برای به‌کارگیری نیروی خدماتی رفتگر آزمون برگزار شد و افراد با گزینش به شغل مقدس رفتگری شروع به کار کردند.

تا اینکه شهرداری دیشموک چندسالی با همین اندک نیروهای استخدام شده به کار خود ادامه داده و با گذشت چند سالی از عمر شهرداری دیشموک با انتصاب برخی شهرداران منطقه‌ای قصه خدمت در شهرداری مخفیانه عوض شده است و در هر دوره‌ای که شهرداری کرسی شهرداری را به عهده می‌گرفت به بهانه‌ای افرادی را جذب بدنه شهرداری دیشموک کرده‌اند.

چند نفر به‌عنوان شهردار کرسی مدیریت امور شهری دیشموک را به عهده گرفتند بر اثر سلیقه‌ای افرادی به غیر از آزمون با استفاده از فامیل‌گرایی و انتخاباتی حتی بدون گزینش وارد بدنه شهرداری گردیدند که این اواخر حتی افرادی به‌کار گرفته شد که در هیچ آزمونی و گزینشی شرکت نکرده‌اند.

تا اینکه مدت سه سال است که در گوشه و کنار شهر دیشموک باعث اعتراضات زیادی از جوانان لیسانس و فوق‌لیسانس بیکار جویای کار گردید که در شبکه‌های مجازی این قضیه در کل استان پیچیده است و شورای اسلامی شهر دیشموک قول مساعد بر شفاف‌سازی این قضیه را به مردم داده‌اند اما مورد بی‌توجهی مسؤولان قرار گرفت.

افرادی که با توجه و بهانه نیروی خدماتی شرکتی توسط مسؤولان ذی‌ربط بکار گرفته شد و بیمه برای افراد در نظر گرفته شد که خود نوعی خلاف واضح بود اقدام پذیرفت.

مسؤولان امور شهرداری‌ها، نیروهای حراستی، بازرسی، مخصوصا استانداری محترم استان کهگیلویه و بویراحمد باید بداند بی‌توجهی به این مسائل نوعی سرپوشی به بخشنامه‌های مصوب استان خواهد بود و در قیامت باید پاسخگوی آن کسانی باشند که به ناحق حق آنها خورده شد.

بی‌توجهی حراست امور شهرداری‌ها در خصوص بکارگیری نیروهای انسانی در خدماتی شهرداری دیشموک آن هم از نوع بدون آزمون و بدون گزینش کاری خلاف است که مورد بی‌توجهی و بی‌لطفی مسؤولان امور شهرداری‌ها در استانداری کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

آقای (ل-م) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن اظهار گلایه به این موضوع گفت: چرا مسؤولان با آزمون و گزینش افراد اقدام به چنین کاری نمی‌کنند و از کسانی استفاده می‌کنند که دارای سن بالایی هستند.

م-ب در مصاحبه گفت: حالا افرادی را که در شرکت خدماتی به کار گرفته‌اند چرا کلیه افراد را در رسته انتخاب شده که همان رفتگری است به کار خود ادامه نمی‌دهند.

مسؤولان خود باید بدانند که نیروهایی خدماتی که در خود شهرداری در حال کار هستند خلاف است و باید نسبت به شفاف بودن این قضیه عملکرد خود را به مردم نشان دهند.

عسکری معاون امور شهرداری در امور شهرداری‌ها در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: استفاده از نیروهای خدماتی در خود شهرداری کاری خلاف است اما متاسفانه چند نیرو از نیروهای خدماتی در خود شهرداری در حال خدمت هستند آن هم چه خدمتی و فقط 4 نیرو در حال خدمات‌رسانی و تمیز کردن شهر هستند.

آقای استاندار به‌کارگیری نیروهای انسانی در شهرداری دیشموک اجحاف در حق همه مردم شهر دیشموک خواهد بود که بر اثر پشتوانه محکم استانداری از شهرداری دیشموک بوده است و گرنه دلیلی ندارد کاری که در اداره‌ای تخلف باشد نیروهای حراستی و بازرسی در خواب باشند.

بکارگیری نیروهای که حتی از طرف امور شهرداری‌ها با بخشنامه‌هایی متذکر شد که در اسرع وقت اخراج گردند اما مورد بی‌توجهی شهردار دیشموک واقع شده و این بی‌توجهی باعث شده که افرادی از همان نیروها در تبدیل وضعیت شهرداری در رشته‌هایی که با آنها مرتبط نباشد و با در نظر گرفتن شرایط خاص توسط استانداری به آنها کمک شود تا در آزمون تبدیل وضعیت شرکت کنند.

آقای استاندار نیروهایی که در خدماتی شهر دیشموک به‌کار گرفته شد بیش از 13 نفر هستند که متاسفانه فقط 4 نفر از این 13 نفر در حال خدمات هستند بقیه در خود بدنه شهرداری در حال کار هستند.

مسؤولان بدانند این بی‌توجهی‌ها ضربه به نظام و انقلاب است و مردم از این بی‌عدالتی نسبت به نظام و انقلاب زده خواهند شد.

افرادی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس در دیشموک اظهار کردند ما از استاندار می‌خواهیم که در اسرع وقت به صورت شفاف به مردم دیشموک ثابت کنند علت به‌کارگیری این نیروها در بدنه شهرداری دیشموک چه بوده است و چرا آزمون برگزار نشده حالا از یک طرف آزمون سرجای خود، آیا افراد به‌کار گرفته توسط هیچ اداره و دایره‌ای گزینش گردیدند.

با توجه به اینکه هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها مستلزم دریافت مجوز قانونی می‌باشد و حتی طی نامه‌ای با امضای آقای نیک‌اقبالی و حتی ارائه بخشنامه 55428///مورخ 13/5/93 ابلاغی وزیر محترم کشور به‌کارگیری هرگونه نیروی قراردادی، پیمانی، شرکتی، روزمزد، کارتی و غیره ممنوع می‌باشد مگر این همه بخشنامه‌ها را مسؤولان مطالعه نمی‌کنند پس چرا در خصوص به‌کارگیری بین افراد تبعیض قائل می‌شود.

امیدوارم با توجه به این بخشنامه‌های ارائه شده مسؤولان ذی‌ربط و همان‌طورکه بارها به شهرداران ابلاغ گردید و توجهی در خصوص به‌کارگیری نیروهای انسانی نداشته‌اند در خصوص نیروهای به‌کار گرفته در شهرداری دیشموک در دستور کار خود قرار دهند.

ضمنا این به‌کارگیری نیروها در شهرداری دیشموک کمک به مردم نیست بلکه تبعیض قائل شدن بین مردم شهر دیشموک خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار