مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت:قلعه نویی گفت که نمی توانم این تیم را قهرمان نکنم و اگر نشود من مسول هستم.
کد خبر: ۳۸۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 20 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، مصطفی آجورلو دقایقی دیشب در برنامه زنده موج فوتبال درباره محرومیت‌های پیش‌آمده برای تراکتورسازی و استقلال تهران اظهار داشت: من یک عذرخواهی از مردم شریف ایران علی‌الخصوص مردم آذربایجان می‌کنم که این اتفاقات افتاد. بعدازاینکه آقای فراهانی خواستند فوتبال حرفه‌ای را راه بیندازند من از آن‌ها خواستم این کار را نکنند چون فوتبال ما باید شرایط فوتبال حرفه‌ای را داشته باشد. اگر ایشان بودند در این 5 سال این کار را می‌کردند چون قرار بود باشگاه‌ها دارای ورزشگاه باشند ولی به دلیل اختلافاتی که با آقای مهر علی زاده داشتند از فوتبال جدا شدند.
وی افزود: اسم فوتبال حرفه ای روی فوتبال ما ماند ولی زیرساخت‌ها آماده نشد. در آن زمان دولت طی نامه‌ای از مجلس خواست صداوسیما پولش را بدهد که علی‌رغم تصویب مجلس اين موضوعي به دلايلي اجرايي نشد. 
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خواسته فوتبالی‌ها این بود که فوتبال علاقه‌مندان زیادی دارد باید پولش را تلویزیون بدهد. ما آمدیم و گفتیم نمی‌خواهیم تلویزیون برای ما پولی بدهد و ما از طریق 3090 به شما پول می‌دهیم. حالا تلویزیون به ما می‌گوید چون پرهوادار هستید باید بیشتر از برخی تبلیغات به ما پول بدهید.
آجورلو تصریح کرد: ما حالا باید هم پول بازیکنان و... را بدهیم و هم چند برابر به تلویزیون پول بدهیم تا تبليغات ما را پخش کند.
وی درباره محرومیت اخیر و سؤال مجری موج فوتبال مبنی بر زمان اطلاع باشگاه از این محرومیت تأکید کرد: همان‌طور که اشاره کردید پرونده‌ها مربوط به سنوات گذشته است ولی الآن بدترین بداخلاقی این است که ما بگوییم مدیران سابق مقصر هستند یا فدراسیون را مقصر جلوه دهیم. این اتفاق نامبارکی است. به نظر من این مشکل در حال حاضر برای فوتبال ما وجود دارد. دیروز وزیر ورزش با من تماس گرفت و پرسید که مشکل باشگاه تراکتورسازی چیست که من گفتم این مشکل مربوط به فوتبال ما است و خیلی از تیم‌ها چنین مشکلاتی دارند. فقط استقلال و پرسپولیس متعلق به ورزش ایران نیستند بلکه همه تیم‌ها متعلق به این فوتبال هستند. باید همه کمک کنند تا این بحران فوتبال کشور را برطرف کنیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: این اولین حکم عجیبی است که صادرشده است و فوتبال ایران باید بعدازاین از چنین حکم‌هایی مبرا باشد. ما باید فوتبال کشور را از این فاجعه برطرف کنیم.
آجورلو اظهار داشت: من جا دارد یک عذرخواهی با شجاعت از مردم داشته باشم. همان‌طور که اتفاقات خوبی در باشگاه افتاده یک کوتاهی هم از کارکنان باشگاه رخ‌داده است و این اتفاق را نه به گردن مدیران گذشته، نه مسئولان هیئت فوتبال، نه فدراسیون و نه سازمان لیگ نمی‌اندازیم و من به‌عنوان شخصی که این کوتاهی از کارکنانم رخ‌داده عذرخواهی می‌کنم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: من از امام (ره) یاد گرفتم همان‌طور که در جای درست حرف صحیح را مطرح می‌کردند چند بار از مردم عذرخواهی کردند. من توضیح خواهم داد که چه ويرانه اي تحویل گرفتم. 
وی خاطرنشان کرد: . ما در نیم‌فصل اول تیم خوبی بستیم و در نیم‌فصل هم شهباززاده و چند بازیکن دیگر جذب کردیم. 10 صبح روز جمعه و 2 روز قبل بازی پرسپولیس متوجه شدیم که پنجره ما بسته است. ما با تعامل با فدراسیون پیش رفتیم و به اقاي تاج گفتم من با شما برای ریاست فدراسیون رقابت داشتیم و امروز شما رئیس فدراسیون هستید و باید به یکدیگر کمک کنیم.
آجورلو گفت: در این اتفاق همه مقصر هستیم و به‌جای دعوا باید مشکل باشگاه‌ها و تراکتورسازی را برطرف کنیم. سکوت من بیشتر به این خاطر بود که مشكلات جانبي را حل كنيم. در این مدت کوتاه خطر کسر 18 امتیاز به کمک آقای نجفی و دکتر غفاری که یکی از خبرگان فوتبال ایران است برطرف کردیم.كه ناشي از احكام فيفا بود. 
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی ادامه داد: آقای قلعه‌نویی منصفانه فراتر از یک سرمربی همراه و همگام من بوده و می‌داند آجورلو در تراکتورسازی تنهاست. در تبریز كسي كه بسيار به ما كمك كرده شهردار تبریز است .
وی تأکید کرد: یک سرمايه دار به من گفت من 20 میلیارد به شما کمک می‌کنم که من گفتم فقط 2 میلیارد به ما کمک کنید که این کار را نکردید. انصاری به استقلال و هدایتی به پرسپولیس کمک می‌کنند ولی در تبریز واقعا اقاي شهردار شهر به ما کمک می‌کند. مهم است که یک نفر حرفت را بشنود.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی افزود: من پرسیدم چه چیزی برای مردم آذربایجان مهم است گفتند دریاچه ارومیه که من نام دریاچه ارومیه را روی پیراهن‌های تیم درج کردم. سؤال من از مسئولان آذربایجان این است که آیا چیزی مهم‌تر از تراکتورسازی دارید که به آن کمک کنید؟ پس چرا به این تیم کمک نمی‌کنید؟ در این چند ماه عزیزترین کسانی که کنار من بودند هواداران تراکتورسازی هستند.
آجورلو با اشاره به مبالغ بدهی‌های باشگاه گفت: بدهی بازیکنان و کادر فنی داخلی در سنوات گذشته 4 میلیارد تومان است. من در اولین جلسه به آقایان نجفی و غفاری گفتم باید پول خارجی‌ها را زود بدهیم و اخلاق اسلامی را رعایت کنیم. نزدیک 6 میلیارد تومان به خارجی‌ها بدهکاریم که 2 میلیارد تومان درباره بدهی خارجی‌ها پرداخت کردیم که به لوپز، ژائو ویلا و تونی اولیویرا پرداخت کردیم. بدهی ژائو ویلا نزدیک 2 میلیارد تومان بود که به 8 قسط تقسیم شد که بیش از نیمی از آن را پرداخت کردیم.
وی درباره مجموع بدهی باشگاه ادامه داد: بدهی سال گذشته بیش از 16 میلیارد تومان است که 6.5 میلیارد به هتل‌ها، آژانس‌های هوایی و... بدهی داریم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با خطرناک دانستن بدهی به بازیکنان خارجی گفت: خطر کسر امتیاز اینجاست که ما 6 میلیارد به خارجی‌ها بدهکاریم و حکم فیفا مثل داخلی نیست که اموال باشگاه را مصادره کند و کسر امتیاز می‌کند. کمیته حقوقی 18 امتیاز به ما تا امروز کمک کردند که 18 امتیاز دیگر درراه است.
آجورلو با اشاره به خواست هواداران تراکتورسازی مبنی بر توضیح جزئیات این موضوع گفت: مردم از من سؤال کردند که چرا سکوت کردی و من جواب آن‌ها را می‌دهم که تا امروز 15 میلیارد تومان برای هزینه‌های سال جاری درآمد داشتم که صرف بدهی‌ها هم شده است. من فکر می‌کنم تلاش می‌کنیم کل هزینه‌های فصل را با 25 میلیارد ببندیم.
وی اظهار داشت: من آمدم اینجا که تراکتورسازی را به مردم واگذار کنم که در حال حاضر چند مشتری خصوصی و چند مشتری نیمه‌خصوصی داریم. در خود تبریز مجموعه‌هایی پیش آمدند که به تراکتورسازی کمک کنند که تا زمان قطعیت نیافتن این موضوع را اعلام نمی‌کنیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تأکید کرد: امسال هیچ ریالی به ما از ارگان‌ها داده نشده است و چون من به دنبال آرامش تراکتورسازی هستم فعلاً توضیح زیادی در این زمینه نمی‌دهم.
آجورلو در پاسخ به این سؤال که آیا این محرومیت شامل جذب سرمربی جدید نیز می‌شود یا نه، گفت: اگر روزی من باشد که در این باشگاه بمانم گزينه اولم قلعه‌نویی است.  در این 7، 8 ماهه ما مثل 2 برادر از هم حمایت کردیم. در شرایط سخت پشت‌هم بودیم و مدیریت یکدیگر را قوت بخشیدیم و معتقدم قلعه‌نویی با بازیکنان صبورش می‌تواند قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را کسب کند. 
وی نقش هواداران را در موفقیت تیم پررنگ دانست و خاطرنشان کرد: پرسپولیس در بازی قبلی مقابل استقلال باخت، اگر در این بازی مقابل سپاهان هواداران نمی‌رفتند می‌باخت ولی 100 هزار هوادار بعد باخت تیمشان رفتند و از تیمشان حمایت کردند . من از هواداران عزيز  تراکتورسازی انتظار دارم در شرایط سخت از تیمشان را همراهی کنند.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی ضمن اظهار امیدواری برای باز شدن پنجره تابستانی تأکید کرد: اگر ما چند پرونده خوب کار کنیم و نماینده‌مان را به فیفا بفرستیم و ببینند که مقصر نیستیم می‌خواهیم پنجره نقل و انتقالاتی ما را مثل رئال مادرید باز کنند. ما باید به قولی که دادیم عمل کنیم. ما ازنظر اخلاقی موظف هستیم که بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار