مدیر حوزه علمیه الزهرا شیروان گفت: از ابتدای تاسیس حوزه علمیه شیروان در سال 72 تاکنون 143 نفر طلبه خواهر دانش آموخته شده اند.
کد خبر: ۳۸۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 20 February 2017
شهناز همتی دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد 120 نفر کارشناسی و 23 نفر فوق دیپلم هستند اظهار کرد: مدرک حوزه علمیه مدرک رسمی است که می توانند در کنکور و دانشگاه های معتبر شرکت کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 52 طلبه خواهر در پنج پایه مشغول تحصیل در حوزه علمیه الزهرا شیروان هستند گفت: در عصر حاضر مسئله تعلیم و تربیت بانوان از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا که مدارس علمیه مانند شعبه های امر به معروف و نهی از منکر است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
همتی با بیان اینکه حوزه های علمیه مظلوم واقع شده اند افزود: هم اکنون 14 نفر استاد در حوزه علمیه الزهرا شیروان مشغول به تحصیل هستند که سال گذشته اولین معدل ممتاز حوزه علمیه خراسان بزرگ، یکی از خواهران شیروان با معدل 19.58 بود.
مدیر حوزه علمیه الزهرا شیروان با اشاره به بخش فرهنگی حوزه این حوزه گفت: هم اکنون مبلغانی که با آموزش و پرورش در ارتباط اند و در سطح شهر برای مجالس عمومی فعالیت می کنند از طرف حوزه فرهنگی علمیه می باشند که 28 نفر ائمه جماعت این حوزه برای مدارس، 11 نفر مشاور مذهبی در مدارس و دبیرستان و سه نفر مشاور خواهر برای عموم و طلاب فعالیت می کنند.
همتی از 500 مقاله در حوزه علمیه شیروان خبر داد و افزود: ثبت نام حوزه علمیه در سال جاری از 15 بهمن ماه شروع شده و تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار