به نظر می‌آید کی‌روش قصد دعوت از بازیکنان تیم پرسپولیس برای حضور در اردوی تیم ملی به منظور بازی با قطر و چین را ندارد و می‌خواهد تیمش را در این دو بازی بدون ملی‌پوشان پرسپولیس ارنج کند.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 20 February 2017
پرسپولیس در آخرین اردوی تیم ملی در دبی 7 بازیکن داشت. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، محمد انصاری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا و مهدی طارمی.
روزنامه خبرورزشی نوشت: بعد از اظهارنظرهای برانکو در مورد کی‌روش و تیم ملی، صرف نظر از اینکه حق با که بوده، سرمربی تیم ملی از این بازیکنان خواست اردوی تیم ملی را ترک کنند و به تهران بازگردند و این اقدام آتش اختلافات بین این دو مربی خارجی را شعله‌ور کند. هر چند امروز برانکو کمی از موضع خود عقب‌نشینی کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر آشتی این دو مربی به گوش می‌رسد.
اما به نظر می‌آید کی‌روش قصد دعوت از بازیکنان تیم پرسپولیس برای حضور در اردوی تیم ملی به منظور بازی با قطر و چین را ندارد و می‌خواهد تیمش را در این دو بازی بدون ملی‌پوشان پرسپولیس ارنج کند.
این اقدام از سوی کی‌روش خیلی دور از ذهن نیست چراکه تجربه مربیگری وی در سال‌های اخیر نشان داده مربی لجبازی است و ذره‌ای از حرف و شاید هم اصول خود کوتاه نمی‌آید. کما اینکه پیش‌تر دیده بودیم با اینکه همه برای بازگرداندن مهدی رحمتی بسیج شده بودند کی‌روش دست رد به همه دعوت‌ها زد. آن هم در برهه‌ای که تیمش شرایط حساسی برای صعود داشت و حضور مهدی رحمتی در ترکیب تیم می‌توانست غنیمت باشد.
از سویی کی‌روش در ماه‌های اخیر به دفعات گفته امروز به جای یک تیم خوب دو تیم خوب دارد و گاهاً برای انتخاب نفرات و چینش تیم ساعت‌ها با دستیارانش وارد شور می‌شود و گاهی به خاطر سردرد قرص مصرف می‌کند.
نگاهی خواهیم داشت به نفرات جایگزینی که احتمالاً به جای پرسپولیسی‌ها بازی خواهند کرد.
1-علیرضا بیرانوند
در سال‌های اخیر هر که در دروازه تیم ملی قرار گرفته کم گل خورده و این به خاطر ساختار دفاعی تیم کی‌روش است. در آخرین بازی ما در سرمبان و در مصاف با سوریه سوشا مکانی در درون دروازه ایستاد و دروازه‌‌اش را بسته نگاه داشت. کی‌روش که خود در دوران بازیگری دروازه‌بان بوده خوب بلد است به دروازه‌بان‌ها روحیه دهد. دوباره سوشا مکانی یا رشید مظاهری یا محمد‌رضا اخباری.
دغدغه‌های کی‌روش در این پست کم است.
2- محمد انصاری
محمد انصاری در تیم کی‌روش هنوز به مهره ثابت تبدیل نشده است. کی‌روش برخلاف برانکو تمایلی به استفاده از این بازیکن در دفاع میانی ندارد و اگر قرار به استفاده از این بازیکن باشد از او در جناح چپ خط دفاعی استفاده خواهد کرد. کی‌روش در این پست میلاد محمدی را دارد که خیلی قبراق و سرحال است و یکی از بازیکنانی است که کی‌روش از عملکرد وی در بازی با سوریه راضی به نظر می‌رسید.
3-رامین رضاییان
بی‌شک رامین این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیم ملی است و پیدا کردن جانشین برای رامین کار آسانی نیست. او در دفاع خیلی خوب است و در حمله فوق‌‌العاده‌تر. در روزهایی که برانکو به رامین بازی نمی‌داد کی‌روش از وجود او در ترکیب ثابت تیم ملی بهره می‌برد و اگر قرار به عدم دعوت از این بازیکن باشد احتمالاً فرصت بازی به وریا و دانیال ماهینی جوان خواهد رسید. همچنین محمد ایرانپوریان هم در لیست است.
طبیعتاً این جابجایی قدرت حمله تیم ملی در جناح راست را کم می‌کند.
4-سیدجلال حسینی
کی‌روش تا به حال در چند بازی سیدجلال را روی نیمکت نشانده است. البته بی‌تعارف این بازیکن در سال‌های اخیر یکی از آماده‌ترین مدافعان میانی فوتبال کشور بوده که البته احتمالاً در جام جهانی‌ بعدی همراه تیم ملی نخواهد بود. در غیاب سیدجلال، کی‌روش زوج‌ پورعلی‌گنجی – پژمان منتظری را بازی خواهد داد. مضاف بر اینکه عزت‌ا... پورقاز می‌تواند در این پست برای تیم ملی بازی کند. این زوج – زوج ایده‌آل کی‌روش برای خط دفاعی تیم ملی است که در صورت حضور سیدجلال هم قرار به آزمایش است.
5-کمال کامیابی‌نیا
حضور کمال در ترکیب تیم برانکو پررنگ است اما هنوز در تیم کی‌روش به مهره ثابت و تأثیر‌گذاری تبدیل نشده است. در غیاب کمال، سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی در جلوی خط دفاعی بازی خواهند کرد. این روزها آندو هم با بازی در ترکیب نفت تهران شانس دوباره‌ای برای حضور در اردوی تیم ملی پیدا کرده است.
می‌شود این‌طور گفت کی‌روش خیلی در این پست دغدغه‌ای نخواهد داشت. به خصوص که چند بازیکن حاضر دیگر در اردوی تیم ملی در این پست بازی می‌کنند؛ مرتضی پورعلی‌گنجی و عزت‌ا... پورقاز.
6-وحید امیری
وحید امیری در بیشتر بازی‌های تیم ملی یکی از مهره‌های ثابت کی‌روش بوده. با عدم دعوت از وی نقش احسان حاج‌صفی در این پست پررنگ‌تر خواهد شد. مسعود شجاعی که این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیم پانیونیوس است قابلیت بازی در این پست را دارد. همچنین اشکان دژاگه.
كيفيت بازي‌ها كمي با هم تفاوت دارد اما احسان حاج‌صفي و مسعود شجاعي در اين پست بازيكنان باتجربه‌اي هستند و به خوبي با خواسته‌هاي كي‌روش آشنايي دارند.
7-مهدي طارمي
تيم ملي در خط حمله با ترافيك بازيكن روبه‌رو است. در ماه‌هاي اخير به خاطر همين ترافيك رضا قوچان‌نژاد با نيمكت‌نشيني مواجه شد. مهاجمي كه پيش‌تر بازيكن ثابت تيم ملي بود و گل‌هاي حساسي را براي ايران به ثمر رساند. اگر قرار به بازي با تك‌مهاجم باشد سردار آزمون در اين پست بازي خواهد كرد و در صورتي كه كي‌روش تصميم به بازي با دو مهاجم بگيرد رضا قوچان‌نژاد هست. ضمن اينكه تيم ملي در اين پست يك بازيكن خوب ديگر هم دارد؛ كريم انصاري‌فرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار