قصرشیرین- ایرنا- قصرشیرین به عنوان پیشانی نظام جمهوری اسلامی هر روزه شاهد تردد مسافرانی از دیگر کشورها و محل تردد زائرانی است که از عراق راهی کشورمان می شوند اما این شهرستان مرزی حال و روز آسفالت خیابان ها و معبرهایش مناسب نیست.
کد خبر: ۳۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 20 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا؛ قصرشیرین با داشتن 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان وهمچنین اختصاص 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق یک مسیری با حجم ترافیک بالاست و همه روزه تعداد زیادی از خودروها با شماره پلاک های متفاوتی در خیابان های این شهر تردد می کنند. 
با وجود صادرات سالیانه نزدیک به 2 میلیارد دلار کالا از مرزهای این شهرستان، آسفالت خیابان های اصلی و فرعی آن نامناسب است بخصوص در روزهایی که شاهد بارندگی هستیم در بیشتر مسیرها چاله هایی از آب را مشاهده می کنیم که مشکلاتی را برای تردد مردم به همراه داشته است. 

**گلایه شهروندان از وضعیت خیابان ها 
یکی از شهروندان ساکن در محله قصرجدید به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت خیابان های این محله به طوری است که هم در زمستان و فصل بارندگی و هم در روزهای عادی بخصوص روزهای گرم سال مشکل دارد زیرا گل آلود شدن از یک طرف و پخش شدن غبار ناشی از خاکی بودن خیابان ها از سوی دیگر مشکلاتی را برای شهروندان ساکن در این بخش از شهر ایجاد کرده است.
ستار تابیده افزود: از شهرداری درخواست می شود برای مردمی که در این محله زندگی می کنند، فکری اساسی کنند و کمترین کاری که در این خصوص می تواند برای ساکنان این محله صورت گیرد ، آسفالت است.
وی اظهارداشت: مردم از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان های شهر به ستوه آمده اند و این شامل عابران پیاده و هم دارندگان خودرو است که هر روز با مشکل خاکی و نا همگون بودن این خیابان ها درگیر هستند.
شهریار مرادی دیگر شهروند قصرشیرینی گفت: از هر خیابانی که می گذری مشکل دارد از مسوولان می خواهیم فکری به حال مردم این شهر بکنند زیرا وضعیت خیابان های هیچ شهری در استان کرمانشاه مانند قصرشیرین اسفناک نیست و این زیبنده مردم این منطقه نیست.
زینب محمدی دیگر شهروند قصرشیرینی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: من دارای 2 دختر مقطع دبستان هستم و در روزهای بارندگی مجبورم برای دخترانم برای رفتن به مدرسه از آژانس استفاده کنم زیرا وضعیت خیابان ها گل آلود و با جمع شدن آب امکان گذشتن از خیابان های قصر جدید به صورت پیاده نیست.
وی ادامه داد: به ویژه در روزهای بارندگی آسفالت خیابان های شهر و برخی محله هایی نیز از آسفالت مناسبی برخوردار نیست، بگونه ای است که تردد از آنها به خصوص برای کودکان دبستانی و دانش آموزان و چه بسا کارمندان و دانشجویان نیز بسیار سخت است.

** انجام 54 هزار و 600 مترمربع آسفالت خیابان های اصلی قصرشیرین 
شهردار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 54 هزار و 600 متر مربع از خیابان های اصلی و برخی از محلات شهر روکش آسفالت شده و همت مدیریت شهری بر ترمیم روکش آسفالت و خیابان های سطح شهر است.
صحبت پورافشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به گلایه شهروندان افزود: تنها مشکل اخیر ما نامناسب بودن وضعیت جوی است که با خوب شدن هوا و نبود بارش، کار مرمت روکش آسفالت و بهسازی خیابان های سطح شهر قصرشیرین باز هم آغاز می شود.
وی اضافه کرد که با توجه به در پیش بودن سال نو، شهرداری تمام توان خود را برای بهسازی فضای شهری به کار گرفته و از این رو انجام روکش آسفالت 40 هزار مترمربع از محله های فاز یک و 2 قصر جدید و 16هزار مترمربع روکش آسفالت بلوار استاندارد تا پایان امسال از برنامه های درست اقدام این مدیریت شهری است.
وی همچنین در خصوص بهسازی معبرهای سطح شهر نیز گفت: امسال 2 هزار و 460 مترمربع موزاییک فرش در سطح شهر و محله های ده سلیم، قرنطینه و سه راهی سید حاتم به سمت تامین اجتماعی انجام شده است و همچنین سه هزار مترمربع از دیگر محله های سطح شهر نیز تا پایان امسال موزاییک فرش می شود.
شهردار قصرشیرین اظهار کرد: انجام 2 هزار و 830 متر جدول گذاری در محله های چهار قاپی، مرزبانی به سمت قرنطینه، فاز 2 قصرجدید، ده سلیم و لکه گیری در سطح شهر از دیگر اقدام های شهرداری طی امسال است. 
وی همچنین از در دست اقدام بودن طرح زیباسازی سطح شهر در آستانه نوروز برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی به قصرشیرین خبرداد و گفت: با هم افزایی و همکاری اعضای شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای ایجاد شهری زیبا و در خور شان مردم قصرشیرین بکار گرفته ایم. 
شهرستان تاریخی و مرزی قصرشیرین با داشتن آثار تاریخی فراوان از جمله مجموعه ساسانی شامل آتشکده چهارقاپو، بان قلعه، کانال آبرسانی ساسانی، کاخ خسرو، رودخانه خروشان الوند و همچنین یادمان های شهدا و آثار باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و وجود 2 بازارچه و مرز رسمی پرویزخان و خسروی همواره کانون توجه گردشگرانی از سراسر کشور بوده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار