تابناک: بحران های اقتصادی از یک سو و از سوی دیگر نبود فرهنگ مشتری مداری و روابط اجتماعی مطلوب با خریدار از سوی دیگر عدم رونق کسب و کار در بین بازاری ها را به وجود آورده است.
کد خبر: ۳۸۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 20 February 2017
تابناک اصفهان: بحران های اقتصادی از یک سو و از سوی دیگر نبود فرهنگ مشتری مداری و روابط اجتماعی مطلوب با خریدار از سوی دیگر   عدم رونق کسب و کار در بین بازاری ها را به وجود آورده است.
 
یکی از عوامل اصلی که بازار را در کسادی فرو برده است عدم رعایت مشتری مداری است، بدخلقی ها، ارتباط خوب نگرفتن با مشتری، عدم رعایت حق مشتری، نوشتن جملاتی از قبیل جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود ، جنس فروخته شده تعویض نمی شود، وقت نگذاشتن کافی برای مشتری، عدم توضیحات مناسب در خصوص کالا به مشتری و غیره باعث شده که ‎در جذب مشتری ناموفق عمل کنند.
 
به طور قطع خوشرویی و خوش کلامی صاحبان کالا و مغازه داران برای جذب مشتری از اهمیت والایی برخوردار است و چه بسا در بسیاری از کشورها تنها با رعایت حقوق مشتری و فرهنگ سازی مشتری مداری ، رونق زیادی به کسب و کار خود بخشیده اند.
 
حتی بدخلقی‎ها در بین تاکسی داران، اتوبوس داران و حتی اساتید، فرهنگیان، کارمندان ادارات و بانک ها و غیره و غیره در چند سال اخیر سبب شده که تنها همین عدم رعایت اخلاق باعث کسادی در بازار شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار