از این خودرو 12 قلم اشیاء عتیقه و تاریخی کشف و ضبط شد که پس از کارشناسی این اشیاء توسط همکاران اداره کل، مشخص شد که تعدادی از این اشیاء از لحاظ تاریخی فاقد ارزش بوده و بیشتر به قصد کلاهبرداری و سودجویی به منطقه آورده شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 20 February 2017
رئیس میراث فرهنگی شهرستان باشت از دستگیری سودجویان اشیاء تاریخی و عتیقه در این شهرستان خبر داد.

رحیم خردمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مشاهده سه خودروری مشکوک در حوزه استحفاظی باشت از طریق هماهنگی با نیروی انتظامی با برپایی ایست بازرسی موفق به توقیف یک خودرو به همراه سرنشین آن شدیم.

وی افزود: از این خودرو 12 قلم اشیاء عتیقه و تاریخی کشف و ضبط شد که پس از کارشناسی این اشیاء توسط همکاران اداره کل، مشخص شد که تعدادی از این اشیاء از لحاظ تاریخی فاقد ارزش بوده و بیشتر به قصد کلاهبرداری و سودجویی به منطقه آورده شده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان باشت گفت: تعداد دیگری از این اشیاء از جمله یک سکه تاریخی متعلق به دوران صفوی و یک عدد دستگاه فلزیاب که کاربری گنج‌یاب هم داشته پس از طی مراحل و تشریفات قانونی از طریق مراجع قضایی و انتظامی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت تحویل داده شد.

خردمند عنوان کرد: از مردم و مسئولان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیرمجاز، تخریب و موارد مشکوک این اداره را مطلع تا مطابق قانون با متخلفان رفتار شود.

وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان باشت وظیفه دارد، تاریخ و هویت این شهرستان را با حفظ مواریث کهن به آیندگان انتقال دهد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار