با حضور رئیس انجمن CTO اروپا صورت گرفت؛
نوین‌ترین جراحی عروق مزمن کرونر با حضور رئیس انجمن CTO اروپا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد.
کد خبر: ۳۸۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 20 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، CTO یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بالون و استنت‌گذاری در قلب است و معمولا بر روی بیمارانی که انسداد مزمن عروق کرونری یا سابقه عمل جراحی قلب باز داشتند و هم‌چنان با انسداد مزمن عروق مواجه هستند، انجام می‌شود.
رئیس انجمن CTO اروپا در حاشیه این عمل‌های جراحی که برای ارتقای سطح دانش پزشکان و متخصصان ایرانی به صورت کارگاهی در بیمارستان رضوی انجام شد، عنوان کرد: این روش برای باز کردن عروق کرونری دچار گرفتگی مزمن صورت می‌گیرد و جراحی غیرتهاجمی بسیار دشواری است، چرا که معمولا رگی از رگ‌های حیاتی قلب دچار انسداد شده و از روش‌های دیگر امکان گشودن آن وجود نداشته است.
پروفسور گالاسی افزود: معمولا از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود تا به رگ‌های اصلی و منطقه آسیب‌دیده دست پیدا کنند و گاهی این جراحی بین 3 تا 4 ساعت به طول می‌انجامد و بنابراین برای انجام آن به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز است.
عضو هیئت علمی دانشگاه کاتانیای ایتالیا با ابراز خرسندی از وجود دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی، بیان کرد: بیمارستان رضوی تجهیزات و امکانات لازم و کافی را برای انجام این عمل‌ها داراست و از دو سال پیش تاکنون همکاری انجمن ما با این بیمارستان به خوبی در حال پیگیری است. این بیمارستان با مدیریت مناسب هر سه تا شش ماه بیمارانی را که از روش‌‌های دیگر برای بازشدن عروق کرونری جواب نگرفته‌اند، به انجمن CTO اروپا معرفی می‌کند.
وی خبر داد: خوشبختانه تا کنون عمل انجام شده برای تمامی بیماران از جمله چهار بیماری که در این دوره تحت عمل قرار گرفتند، موفقیت‌آمیز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار