استاندار قم با بیان اینکه انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه سال آینده برای نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد، گفت: به مدیران و رؤسای سازمان‌ها توصیه می‌کنم که از فعالیت‌هایی که شبهه ورود به مسائل انتخاباتی را دارد دور مانده و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۳۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۵ 21 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه آمارهای نامطلوب طلاق و ازدواج از اولویت‌های مهم کشور است، اظهارکرد:‌ رفع آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از مباحث مهم برای جوانان مطرح است که برای رفع این مشکل ملی همگان باید مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در جامعه تاثیرگذار است، اضافه کرد: با افزایش آمار طلاق شاهد جامعه ضعیف، مریض و آسیب‌پذیر خواهیم بود به همین علت رفع این مشکلات فقط به دستگاه‌های دولتی محدود نمی‌شود هر چند حمایت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: باید از سازمان‌های مردم نهاد در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های تاثیرگذار را به صورت گسترده‌تری دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف باید در راستای تشویق جوانان به سمت ازدواج پایدار مشارکت کنند، عنوان کرد: جوانان انگیزه و انرژی لازم را داشته و می‌توانند در جامعه کارساز باشند اما باید مشکلات را از سر راه آنها برداریم.

صادقی یادآور شد: باید توافقنامه‌های لازم دنبال شود تا با مشارکت مرکز بهداشت هزینه صدور گواهی عدم اعتیاد رایگان شود.

وی به برخی از اقدامات انجام شده توسط نهادهای مردمی در راستای تسهیل ازدواج جوانان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌هایی که می‌تواند زوج‌ها را از آسیب‌ها در امان نگه دارند با حضور مردم نتیجه‌بخش خواهد بود چرا که دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نمی‌توانند کاربرد لازم را داشته باشند و گاهی بخاطر مشغله زیاد اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

صادقی اجرایی کردن سیاست‌های مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی را نیازمند توسعه مشارکت‌های مردمی دانست و تصریح کرد: ضرورت حضور مردم در عرصه‌های مختلف به خوبی قابل احساس است چراکه ظهور و بروز آن در اقتصاد و فرهنگ می‌تواند نتایج لازم را به دنبال داشته باشد.

استاندار قم با اشاره به اینکه مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی پیچیده‌تر از تصورات کنونی است، مطرح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی بسیار موثر است اما برای افزایش این اثرگذاری باید آموزش‌ها به مهارت تبدیل شود تا زوج‌ها بدانند باید چه رابطه‌ای نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر به صورت ریشه‌ای پژوهش‌های خود را در حوزه طلاق دنبال کنیم، نتایج نشان می‌دهد که توانمندی لازم برای اجرای آموزش‌ها وجود ندارد به همین علت در پنج سال نخست 50 درصد ازدواج‌ها به طلاق کشیده می‌شود.

صادقی فرهنگ‌سازی را از اولویت‌های مورد نیاز برای کاهش آمار طلاق دانست و اظهار کرد: هر چقدر در این زمینه تلاش کنیم اما به فرهنگ‌سازی لازم نرسیم بدون نتیجه است به همین علت ستاد ساماندهی امور جوانان باید به صورت جدی موضوع فرهنگ‌سازی را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آینده در 29 اردیبهشت برای نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: به مدیران و رؤسای سازمان‌ها توصیه می‌کنم که از فعالیت‌هایی که شبهه ورود به مسائل انتخاباتی را دارد دور مانده و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

صادقی با تاکید بر اینکه مدیران باید فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون دنبال کنند، مطرح کرد: با توجه به اینکه استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان مسؤولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد نباید بهانه به دست کسی دهیم تا بخواهند به کار ما اشکال وارد کنند.

استاندار قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور پرشورتر مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شود تا این افراد نسبت به رفع مشکلات جوانان اهتمام جدی‌تری در حوزه عمل داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار