مدیر دفتر پایداری استان ها گفت: کرمانشاه به عنوان یک استان جنگی هشت سال در گیر جنگ بوده که حق آن باید ادا شود و حوزه ی هنری می تواند سکویی برای پژوهش و تولید آثار در حوزه ی جنگ و ادبیات پایداری باشد.
کد خبر: ۳۸۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 21 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک  محمد قاسمی پور  در آئین رونمایی از کتاب پناهگاه بی پناه در آمفی تئاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، اظهار کرد:  کتاب  پناهگاه بی پناه در رده ی مستند نگاری و پژوهشی قرار دارد.
وی  تصریح کرد:   این کتاب در سال ۹۰مهناز فتاحی با پژوهش و مستند اتقاق های جنگ تحمیلی را با حمایت حوزه ی هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه  در سه بخش ثبت وضبظ شده است.
مدیر دفتر پایداری استان ها با بیان اینکه کتاب پناهگاه بی پناه آلبومی از نقش آفرینی رویداد ها است، افزود: مردمی که در آن زمان در پناهگاه شیرین پناه گرفته بودند صادقانه ایستادگی مردم  را در زیر  بمباران  و آن حادثه ی تلخ روایت کرده اند.
وی بخش اول کتاب را پژوهشی دانست وگفت:  حضور مردم در آن رویداد،  استقامت و ایستادگی در دفاع مقدس در این بخش گنجانده شده است و مردم در بخش دوم این کتاب خاطرات خود  و حضور وآتش نشانان ، کادر درمانی و  پزشکی و ..... را برای محقق شرح می دهند.

قاسمی پور ادامه داد: بخش سوم  کتاب شامل  اسناد و ضمائم است که  پر از قصه ها و زندگی های باز گو نشده است  که مخاطب  را به  آن دوران  می برد که این قصه های نهفته می تواند زمینه ی شروع کار نویسندگان علاقه مند در این حوزه قرار گیرد. 
او  مهناز فتاحی را  جزو پیشتازان عرصه ادبیات پایداری و جنگ  معرفی کرد و  افزود:نویسندگان باید حرکت در راستای پژوهشگری و نویسندگی  دوران دفاع مقدس را جدی بگیرند و راویان قصه های نا گفته خود را در اختیار آنان گذاشته تا ثبت و ضبظ شده تادر اختیار آیندگان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار