مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: کار در حوزه دفاع مقدس سخت است و نیازمند گرد آوری مستندات و خاطرات بیشتری از راویان است.
کد خبر: ۳۸۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 21 February 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک، مرتضی سرهنگی امروز در آئین رونمایی از کتاب پناهگاه بی پناه با حضور جمعی از مسئولان در آمفی تئاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، اظهار داشت:  امروز شاهد ظهور نسل جدیدی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری هستیم،.
مدیر دفتر ادبیات وهنر مقاومت حوزه هنری گفت:  در برخی از کشورهای که جنگ رخ داده است ادبیات پایداری  با تمام تلخی هاو خاطرات جنگ ادبیات امید می نامند چرا که قیمت تمام شده جنگ را برای ما و آیندگان آشکار می کند.
وی با بیان اینکه تاریخ رسمی جنگ هنوز قیمت حوادثی که بر ما گذشت را باز گو نمی کند،  افزود:  این ادبیات است که قیمت وقایع رخ  داده را تعیین می کند.
سرهنگی تصریح کرد:  بزرگ مردان و زنان مقتدری  دراستان ها ی ما هستندکه هنوز از آن چه که گذشته است  را  هنوز بازگو نکرده اندو ما هنوز نمی دانم که چه اتفاقاتی افتاده است این در حالی است در کشورهای جنگ زده دنیا ارزش های جنگ خود را به عنوان گنجینه برای نسل های بعد حفظ کرده اند.
این مسئول ادامه داد:  بانوان امروز به نویسندگی در حوزه ی ادبیات پایداری و جنگ وارد شده و تغییر ایجاد کرده اند چرا که تاریخ رسمی جنگ را همسران شهدا، جانبازان و همسران آزادگان  نگه داری کرده که در باره ی خاطرات خود سخن نمی گویند.
وی با اشاره به اینکه کار در حوزه ی دفاع مقدس در پنج استان جنگی کشور زمین مانده است، متذکر شد:  نویسندگان در این استان ها خیلی کم  در این حوزه نوشته اند که مسئولان مربوطه باید از نویسندگان جنگ حمایت کنند.
سرهنگی اضافه کرد: یک نویسنده جنگ با خلق آثار  در این حوزه باید  ارتزاق کند و  با پژوهش  و  آرامش خیال   وقایع را  از طریق ادبیات به ما انتقال دهد و باید این ارز شها را حفظ کرده تا بتوانیم به تسل های آینده انتقال دهیم. 
وی گفت:در جنگ تحمیلی و قایع مختلفی مانند مرصاد در استان کرمانشاه رخ داده است و این استان دارای استعدادهای خوبی برای نوشتن در باره ی جنگ است و نویسندگان را در زمینه ی مستند و پژوهش  باید آموزش دهیم.
سرهنگی با اشاره به اینکه در زمان جنگ ما از نوزده کشور مختلف با قرار دادن امکانات و حفظ کرامت انسانی اسیر داری  کرده ایم، خاطر نشان کرد:  در این حوزه دو دستور زبان هیجانی در حین جنگ برای دعوت به مبا زه علیه دشمن و دیگر تبلیغی بود که پس از جنگ برای انتقال وقایع به دیگران شکل گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار