مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: مادر باردار اهل روستای هرمیدو سقز که در محاصره یک متری برف بود با استفاده از بالگرد اعزامی فوریت‌های پزشکی کشور شاخه همدان به بیمارستان بعثت سنندج انتقال داده شد.
کد خبر: ۳۸۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 21 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدسرکوت غوثی اظهار کرد: مادر باردار اهل روستای هرمیدو سقز که در محاصره یک متری برف بود با استفاده از بالگرد به بیمارستان بعثت سنندج انتقال داده شد.

وی گفت: این اقدام با تلاش و پیگیری ستاد بحران شهرستان با استفاده از بالگرد اعزامی فوریت‌های پزشکی کشور شاخه همدان انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه برای انتقال این مادر از هلال احمر استان هم درخواست کمک کردیم، تصریح کرد: به دلیل اینکه بالگرد هلال احمر کردستان در عملیات جنوب کشور حضور داشت از همدان کمک خواستیم.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته تعدادی بیمار بد حال از روستاهای سقز به بیمارستان این شهرستان برای درمان انتقال داده شدند.

غوثی افزود: در برف و کولاک اخیر، جان 10 مادر باردار دیگر روستاهای شهرستان سقز هم که گرفتار برف بودند با همکاری شبکه بهداشت، دهیاران، بخشداران، راهداری، جمعیت هلال احمر و پیمانکاران برفروبی روستایی بخش خصوصی، نجات داده شد.

با توجه به شرایط اقلیمی، کوهستانی و صعب العبور بودن استان کردستان، جای نگرانی است که فوریت‌های پزشکی استان کردستان بالگرد ندارد و برای اعزام بیماران باید از استان‌های مجاور درخواست کمک نمایند، لذا لازم است مسئولان این مشکل را برطف نموده و اورژانس کردستان را به بالگرد تجهیز کنند.

کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار