«مرگ راننده پراید در یک حادثه»، «فوت راکب 47 ساله موتورسیکلت»، «واژگونی خودروی ال 90 » و «مرگ فرزند 12 ساله راننده پژو پارس» سکانس هایی تلخ از ترافیک حوادث و سوانحی است که در زمان های گوناگون در محور اسفراین به سنخواست خانواده هایی را در پی بی توجهی و نبود زیرساخت ها و زیر بناهای ترافیکی مناسب داغدار کرده است.
کد خبر: ۳۸۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 21 February 2017
«مرگ راننده پراید در یک حادثه»، «فوت راکب 47 ساله موتورسیکلت»، «واژگونی خودروی ال 90 » و «مرگ فرزند 12 ساله راننده پژو پارس» سکانس هایی تلخ از ترافیک حوادث و سوانحی است که در زمان های گوناگون در محور اسفراین به سنخواست خانواده هایی را در پی بی توجهی و نبود زیرساخت ها و زیر بناهای ترافیکی مناسب داغدار کرده است. 
در آذر 95، در پی بی احتیاطی یک راننده در محور اسفراین- سنخواست راننده پراید فوت می کند، دی ماه 94 در محور اسفراین- سنخواست موتورسیکلت با یک دستگاه وانت نیسان برخورد می کند که در نتیجه راکب 47 ساله موتور سیکلت برای همیشه از دنیا خداحافظی می کند، خانواده ای در پی واژگونی ال 90 در چند کیلومتری مقصد در آستانه نوروز 94 برای فقدان پدر و پسر در جریان حادثه سیاه پوش می شوند و فرزند 12 ساله خانواده‌ای در آستانه عید سعید فطر در سال 94 در جریان واژگونی پژو پارس چشم از زیبایی های دنیا می بندد.
محور اسفراین- سنخواست به دلیل عرض کم، ارتفاع بالا از سطح، نداشتن استراحتگاه و پارکینگ و تعدد مسیرهای ورودی از روستاها از مسیرهایی است که توجه بیش از پیش رانندگان را می طلبد.
یکی از شهروندان اسفراینی با بیان اینکه محور اسفراین به سنخواست، محوری است که در سایر روزهای سال به دلیل خلوتی مسیر، رانندگان را به سرعت زیاد وسوسه می کند،  می گوید: سرعتی که در  صورت کم تجربگی راننده و غفلت چند لحظه ای شاید حادثه آفرین باشد.
«محمدی» با اشاره به کاستی ها و کمبودهای موجود در محور اسفراین به سنخواست، می افزاید: نبود شانه مناسب محور و ارتفاع زیاد جاده با حریم محور همه دست به دست هم می دهند تا بعد از یک غفلت، واژگونی خودرو ایجاد شود.
دیگر شهروند اسفراینی با اشاره به وجود کاستی ها و کمبود هایی در محور اسفراین به سنخواست، می گوید: این محور پارکینگ یا استراحت گاه مناسبی ندارد و عرض کم، ارتفاع بالا از سطح، شیب شیروانی نامناسب و نبود شانه خاکی از مهم ترین کاستی هایی است که شهروندان و مسافران و اهالی روستاهای منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند.
«نجف زاده» با اشاره به این که مسئولان و متولیان باید برای حل مشکلات و معضلات این محور به جهات گوناگون با هدف کاهش سوانح و حوادث جاده ای چاره اندیشی کنند، اظهار می دارد: اصلاح کاستی های این محور بدون شک کاهش تلفات جاده ای را به ارمغان خواهد آورد.
وی تصریح می کند: اصلاح شیب شیروانی، احداث گاردریل، قرنیز پل ها و ابنیه فنی نیازمند اعتبار است اما در سایه غفلت مسئولان کماکان به آرام سازی، آشکار سازی و ایمن سازی این محور بسنده شده است. 
یکی دیگر از شهروندان اسفراینی اضافه می کند: ایمن سازی این محور با توجه به تعدد حوادث و سوانح ترافیکی توام با طول زیاد و ضرورت اصلاح شیب شیروانی یکی از اولویت هاست.
«شکوری» اصلاح شیب شیروانی، احداث گاردریل، قرنیز پل ها و ابنیه فنی را جزو رسالت های مسئولان مرتبط می داند و می گوید: اصلاح کاستی ها و کمبودهای این محور نیازمند اعتبار جدی است که باید از سوی مسئولان و متولیان تامین شود.
رئیس پلیس راه اسفراین هم با اشاره به این که محور اسفراین به سوی سنخواست در حوزه استحفاظی اسفراین یکی از نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی اسفراین است، می گوید: اصلاح شیب شیروانی محور اسفراین-سنخواست در جبهه جنوبی یکی از اولویت هایی است که منجر به کاهش حوادث و سوانح ترافیکی از نوع واژگونی می شود.
سرگرد «رضا خداشاهی» ارتفاع بالای محور از سطح حریم جاده را یکی از معضلات و مشکلاتی می داند که مایه آفرینش حوادث ترافیکی است و می افزاید: هرچند از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات جدی در مسیر آرام سازی، آشکارسازی و ایمن سازی انجام شده است، اما کماکان کاستی ها و کمبودهایی وجود دارد که چون ریشه ای است نیازمند درمان اساسی و اصولی است.
وی با اشاره به نبود فضای استراحت و پارکینگ در این محور، اظهار می دارد: این مسیر محور گذر مسافران خراسان شمالی به گلستان(استان های شمالی) و خراسان شمالی به تهران هم است که در ایام خاص ترافیک سنگینی را میزبانی می کند.وی تصریح می کند: هم چنین مسیرهای ورودی روستایی به این محور هم نیازمند توقفگاه مناسب است تا خودروها به یک باره وارد مسیر نشوند که این هم از کاستی های این محور است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار