مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، بیان کرد: یک‌سوم مراجعین به دادگستری‌ها به پزشکی قانونی هم مراجعه می‌کنند و می‌شود گفت که وظیفه ما نوعی وظیفه قضایی است که 98 این گواهی‌های پزشکی قانونی در رأی قضات نوشته می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 21 February 2017
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه پزشکی قانونی استان همدان از بی‌حاشیه‌ترین ادارات است گفت: با توجه به خدمات شایسته و تلاش‌های بی‌منت حقوقی کمتر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی دریافت می‌کنند ضمن اینکه با محدودیت نیرو روبه‌رو هستیم.

به گزارش تسنیم،علی احسان صالح در جمع پزشکان بسیجی پزشکی قانونی اظهار داشت: اداره کل پزشکی قانونی استان زیرمجموعه دستگاه قضایی است که خدمات کارشناسی در مورد صدمات بدنی و صدمات پزشکی به افراد ارائه می‌دهد.

وی افزود: ما مرجع کارشناسی هستیم در خدمت دستگاه قضا در واقع ما چراغ راهنمای دستگاه قضایی هستیم که مواردی که دستگاه قضایی از ما استعلام می‌کند موظف به پاسخ‌گویی هستیم و تنها مرجع قانونی پزشکی که مورد تأیید دستگاه قضایی پزشکی قانونی است.

صالح عنوان کرد: خدمات همکاران ما در پزشکی قانونی با سعی و تلاش بی‌منت است که پزشکی قانونی استان یکی از بی حاشیه‌ترین و خدوم ترین مرکز و ادارات در سطح استان درعین‌حال با محدودیت و کمبود نیرو مواجه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، بیان کرد: یک‌سوم مراجعین به دادگستری‌ها به پزشکی قانونی هم مراجعه می‌کنند و می‌شود گفت که وظیفه ما نوعی وظیفه قضایی است که 98 این گواهی‌های پزشکی قانونی در رأی قضات نوشته می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت نیرو در پزشکی قانونی، تصریح کرد: با توجه به محدودیت پزشکان ما در سطح استان و شهر نکته‌ی مهم حقوق پزشکان ما این است که میزان حقوق دریافتی پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کمتر است و این دلیل از دست دادن بسیاری از پزشکان است چرا که بعضی از شهرستان‌ها در حال حاضر پزشک ثابت نداریم و شهرستان‌های کبودرآهنگ، اسدآباد و رزن ازجمله شهرستان‌هایی هستند که کمبود نیرو دارند.

صالح گفت: نکته‌ی اصلی این است که زمانی عدم حضور پزشکی قانونی مشخص می‌شود که مدتی پزشکی قانونی خدمات قانونی ارائه  نمی‌دهند که شاید مقداری هم عیب از ما است که زیاده کار می‌کنیم که عدم حضور ما احساس نمی‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار داشت: ما به دنبال دیده شدن نیستیم اما جایگاه پزشکی قانونی در بین ادارات استانی دیده نمی‌شود چراکه کمبودی از سوی ما دیده نمی‌شود به‌هرحال گله‌ی ما این است که به وضعیت نسبی پزشکی قانونی بیشتر رسیدگی شود هرچند ما از طرف دستگاه قضایی حمایت صد درصد داریم.

وی در رابطه با سو استفاده برخی افراد درزمینه‌ی پزشکی قانونی، بیان کرد: اخیراً گروهی با تصادفات ساختگی به ما مراجعه می‌کنند که در استان همدان این مشکل شناسایی شد و در کل کشور این مشکل مطرح‌شده است.

صالح اظهار داشت: اگر این‌ها شناسایی نشوند ضرر بزرگی برای بیت الامال و بیمه‌ها است که همکاران ما در مقابل این افراد ایستادند و این افراد انسان‌هایی باشخصیت ضداجتماعی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار