مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: 11 هزار و 591 خانوار در این استان متاثر از سیل هستند و تاکنون تمامی اقلام امدادی و اولیه بین سیل زدگان توزیع شده است.
کد خبر: ۳۸۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 21 February 2017
علی گنج کریمی در بازدید علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از مناطق سیل زده شهرستان بردسیر افزود: برخی راه های روستایی در مناطق سیل زده استان مسدود شده و بالای سد نساء بم 50 خانوار قابل دسترسی نیستند که بالگرد هلال احمر آماده است و به محض مساعد شدن وضعیت جوی به این افراد امدادرسانی می شود.
وی تصریح کرد: تیم های امدادی هلال احمر اکنون در شهرستان های فهرج و ریگان (شرق کرمان) در حال ارائه خدمات هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: برای امدادرسانی در شهرستان بردسیر امروز 60 تیم در سیل مستقر شد و از افرادی استفاده کردیم که بتوانند ضمن ارزیابی برای پیشگیری از خسارت های بعدی به مردم آموزش بدهند.
وی با بیان اینکه کار ارزیابی میدانی در بردسیر بامداد امروز (دوشنبه) به اتمام رسید افزود: تا شامگاه امروز اقلام ضروری را به خانواده ها تحویل خواهیم داد.
گنج کریمی عنوان کرد: در روستاهای شهرستان بردسیر 70 خانوار قابل دسترسی نیستند اما خوشبختانه خطر جانی ندارند.
استاندار کرمان روز دوشنبه از مناطق مختلف شهرستان بردسیر که در سیل اخیر دچار خسارت شده است، بازدید کرد.
وی از منطقه سیل زده 'جو شور' و همچنین گلستان و بوستان شورای این شهر و بند خاکی حنفیه که در سیلاب روز شنبه شکسته و موجب آبگرفتگی در سطح شهر بردسیر شد، بازدید کرد.
معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و جمعی از مسئولان، استاندار کرمان را در این بازدیدها همراهی کردند.
سیل روز شنبه به دلیل شکستن بند خاکی حنفیه وارد رودخانه شهر شد و با توجه به حجم بالای آب و طغیان رودخانه به ساختمان ها و زیرساخت های شهری مسیر خود آسیب جدی وارد کرد.
سال 82 سیل با همین شرایط وارد شهر بردسیر شد و ضمن ایجاد خسارت در شهر 2 روستای پایین دست بردسیر را به طور صد درصد تخریب کرد.
نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان نیز دیروز (یکشنبه) به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار در کرمان تشکیل و تصمیمات لازم برای ادامه امداد رسانی به سیل زدگان و جبران خسارات اتخاذ شد.
بارش کم سابقه باران از روز یکشنبه هفته گذشته در استان کرمان آغاز شد و تا اواخر وقت (شنبه) این هفته ادامه داشت که علاوه بر خوشحالی مردم باعث طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و منازل و خسارت به زیرساخت ها شد.
استان کرمان 23 شهرستان دارد و 12 شهرستان این استان گرفتار سیلاب شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار