محمدعلی نصرتی، مهرماه 93 با اشاره به آمار معتادان استان گفت :وضعیت اعتیاد در استان به مرز هشدار رسیده است و این در حالی است که در پنج ماه گذشته 10 هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 21 February 2017
محمدعلی نصرتی، مهرماه 93  با اشاره به آمار معتادان استان گفت :وضعیت اعتیاد در استان به مرز هشدار رسیده است و این در حالی است که  در پنج ماه گذشته 10 هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شده‌اند.
به گزارش تابناک تبریز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: مصرف مواد مخدر سومین عامل مرگ و میر در استان است.
اینها را شاید با نگاهی سیاسی بتوان دنباله همان خط سیاه نمائی دوران مدیریت احمدی نژاد دانست. هرچند طنز این ماجرا از آن روی است که  سردار نصرتی با اعلام قاطعانه این آمار عملا خود را مسئول بروز چنین شرایط اسفناکی در استان معرفی می نماید.چراکه خود ایشان در دوران استانداری بیگی مسئول مسائل امنیتی و اجتماعی استان بوده است.
از سوئی دیگر  دراسفندماه 94 و تنها دوسال بعد از تصدی سمت استانداری توسط جبارزاده وی اعلام می کند:
وضعیت اعتیاد در استان به حد قابل قبولی رسیده است، در سال‌های گذشته، بحث اعتیاد و مواد مخدر به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان تبدیل شده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر نگرانی مردم برطرف شده و دغدغه آنها به سمت مسایل اجتماعی دیگر مانند بیکاری سوق یافته است
حال ، بد نیست با آماری که مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی ارائه می دهد نگاهی دوباره به  ادعاهای مسئولین دولت فعلی بیندازیم

بهرام صمدی راد از مرگ ۱۱۶ نفر در استان بر اثر سو مصرف مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی، وی اظهار داشت:  از این تعداد ۸ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد بود.
وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۵ نفرفوت شده بود ۳۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کل متوفیات سوء مصرف مواد در استان در سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۰۱ نفر بود که ۵ نفر از آنان زن بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :