کد خبر: ۳۸۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 21 February 2017

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از اعطای وام قرض‌الحسنه بلندمدت به موسسات فرهنگی قرآن و عترت آسیب‌دیده در سیلاب و بارندگی‌های اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور حسن محمدی گفت: در روزهای اخیر شاهد اتفاقات ناگواری ازجمله جاری شدن سیلاب، هجوم ریز گردها به مناطق جنوبی کشور و همچنین بارش برف شدید در برخی دیگر از مناطق کشور بودیم که موجب تحمیل آسیب‌های مختلفی به مردم این مناطق شد.
وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از نحوه رسیدگی به مسائل مردم این مناطق گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم رسیدگی عاجل و کامل سران دولت و حکومت به مسائل و مشکلات مردم و به منظور جبران بخشی از خسارت های تحمیل‌شده به موسسات قرآنی مناطق بحران‌زده، این تصمیم گرفته شد.
محمدی این تصمیم را حاصل نخستین جلسه کمیته اجرایی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور دانست و گفت: موسسات مناطق سیل‌زده، از جمله در استان سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از استان های فارس، بوشهر و هرمزگان و همچنین موسساتی که در استان‌های اردبیل، کردستان و سایر مناطق کشور با برف و بوران شدید درگیر بوده‌اند، وام قرض‌الحسنه بلندمدت اعطا می‌شود.
وی اضافه کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور آمادگی دارد به موسسات قرآنی استان‌های خوزستان و ایلام که با پدیده ریزگردها مواجه هستند و در روزهای اخیر دچار آسیب شدند، به‌صورت ویژه و فراتر از سهمیه وام موسسات قرآنی، تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا نماید.
محمدی تاکید کرد: مبلغ این وام قرض‌الحسنه 10 میلیون تومان و با بازپرداخت بلندمدت در راستای جبران آسیب ایجادشده و جلوگیری از اخلال در روند فعالیت‌های آموزشی موسسات قرآنی پیش‌بینی‌شده است.
وی افزود: موسسات متقاضی دریافت این وام می‌توانند درخواست خود را با اتحادیه تشکل ‌های قرآن و عترت کشور در میان گذاشته و پس از تائید اتحادیه، روند دریافت این وام را از سوی بانک رسالت منطقه خود پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب روز گذشته (دوشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به مشکلات و خسارت های شدید پدید آمده در اثر سیل و گرد و غبار در مناطق جنوب کشور، تاکید کردند: این حوادث حقیقتاً دل انسان را می‌خراشد و مسئولان موظفند که با فکر و کار و تلاش و همدلی با مردم، به این مشکلات رسیدگی و برای علاج قطعی آنها چاره ‌اندیشی و اقدام کنند.
ایشان با اشاره به مشاهدات گذشته خود از مشکلات پدید آمده برای مردم در جریان دو سیل مهیب افزودند: سیل، آفت بزرگی است و خسارت های زیادی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند و کمک به مردم سیل‌زده در مناطق جنوب، وظیفه و کاری لازم است.
رهبر معظم انقلاب مسائل این‌روزهای خوزستان و قطع آب و برق و وسایل ارتباطی در هوای سرد را نمونه دیگری از مشکلات دلخراش و بسیار سخت مردم برشمردند و گفتند: ‌مسئولان وظیفه دارند که به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومتهاست که به فکر مردم باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار