رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان گفت: با ترافیک حجم فارغ التحصیلان حقوقی مواجهیم و برخی از وکلا توانایی پرداخت اجاره بهای دفتر خود را ندارند.
کد خبر: ۳۸۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 23 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،مسعود خراشادیزاده در نشست خبری به مناسبت هفته وکالت افزود: فعالیت وکلای شهرهای دیگر خراسان در مشهد و افزایش تعداد آنها موجب شده برخی وکلا از ادامه فعالیت در حوزه وکالت صرفنظر کنند.
وی شمار اعضای کانون وکلای خراسان را هزار و 849 نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد  به طور رسمی هزار و 482 وکیل در مشهد و بقیه در استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعالیت دارند که نشانه  تمرکز فعالان این حرفه در مشهد است.
رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان خاطر نشان کرد:  به غیراز وکلایی که به صورت رسمی در مشهد فعالیت می کنند، تعدادی از وکلا نیز فعالیت غیررسمی می کنند، اما آمار دقیقی از پرونده ها و وکالتها  وجود ندارد و همین تعداد نیز عرصه را برای  فعالیت را همکاران خود تنگ کرده اند.
وی گفت: طی 11 ماه گذشته  سال جاری 2 هزار و 817 فقره پرونده به وکلا ارجاع شده است،در حالیکه 66 درصد سهمیه وکلای جذب شده در سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مشهد فعال هستند اما مشهد گنجایش پذیرش این تعداد وکیل را ندارد.
خراشادی زاده خاطرنشان کرد: در مجموع استانهای سه گانه خراسان برای هر سه هزار و 500 نفر جمعیت یک وکیل وجود دارد و هر سال نیز از طریق آزمون یک نفر به این تعداد افزوده می شوند و 800 نفر هم از طریق مرکز مشاوران قوه قضاییه به وکالت می پردازند. 
رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان پیرامون فعالیتهای این کانون نیز گفت: کانون با هماهنگی دادگستری مشهد امسال 100 نفر از وکلای خود را برای آموزش به صورت رایگان در محلات و مدارس حاشیه ای شهر می فرستد.
وی از همکاری با اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش برای  طرح های مختلف خبر داد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم بسیار راحتتر از رسیدگی به جرم است.
خراشادیزاده گفت: طرح وکیل مدرسه و طرح وکیل محله با همکاری مناطق 13 گانه شهرداری ها بوده است که مناطق کمتربرخوردار بیشتر ازاین طرح استقبال کردند.
وی با بیان اینکه مرحله آزمایشی طرح وکیل مدرسه موفقیت آمیز بوده ،گفت: این طرح به زودی در بسیاری از مدارس مشهد با حضور 50 وکیل  اجرا می شود .
رئیس کانون وکلای استانهای سه گانه خراسان افزود: امسال 122 مورد گزارش تخلف از وکلای خراسان به کانون اعلام شده که بیشتر این تخلفات در زمینه کلاهبرداری مالی، سرقت و قتل است.
خراشادی زاده  به وظایف کانون وکلا  اشاره کرد و گفت :  اعطای پروانه وکالت به داوطلبان واجد شرایط قانونی، اداره امور راجع به وکالت دادگستری و نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلا و نیز فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا از جمله این وظایف است.
وی گفت: در سال جاری از بین  3هزارو 982 شرکت کننده 105 نفر در آزمون وکالت پذیرفته شدند.
گفتنی است این نشست صمیمانه در محل کانون وکلای استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
طبق متن امسال به طور متوسط هر وکیل ۲ پروند ه داشته, پس واقعا وکلا چطور امرار معاش می کنن؟!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار