معاون حمل و نقل جاده ای استان همدان از نصب سیستم پیجینگ و موتورینگ در پایانه حمل ونقل مسافر انقلاب شهرستان همدان خبرداد و گفت: نصب سیستم پیجینگ در راستای اعلام زمان و تاریخ حرکت ناوگان های عمومی انجام می شود.
کد خبر: ۳۸۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 22 February 2017
معاون حمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: پیش فروش حضوری بلیت های نوروزی از ۱۵ اسفند در گیشه های پایانه های استان همدان آغاز می شود.

به گزارش مهر، مصطفی پناهنده در ستاد اجرایی طرح نوروزی ۹۶-۹۵ که با حضور مدیران شرکت های مسافربری و روسای راهداری استان همدان برگزار شد، گفت: پیش فروش اینترنتی بلیت های نوروزی از یکم اسفند ماه جاری آغاز شده است.

وی افزود: همچنین از ۱۵ اسفند ماه جاری علاوه بر فروش بلیت اینترنتی نوروزی فروش بلیط به صورت حضوری نیز آغاز می شود و مسافران می توانند با مراجعه به دفاتر شرکت‌های مسافری در پایانه‌ها اقدام به تهیه آن کنند.

وی با بیان اینکه باید اولویت شرکت های مسافربری پیش فروش بلیت های نوروزی به صورت اینترنتی باشد، عنوان کرد: تشکل های صنفی می توانند در خصوص پیش فروش بلیت های اینترنتی نوروزی در سطح مراکز عمومی و آموزشی اعم از دانشگاه ها تبلیغات کنند.

معاون حمل ونقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: با توجه به سال های گذشته مسیرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان از پر تردد ترین مسیرها برای سفرهای نوروزی است که به منظور تامین نیاز حداکثری، ناوگان های عمومی شرکت های مسافربری باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

امسال قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز افزایش نمی یابد

پناهنده با اعلام این خبر که امسال قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز افزایش نمی یابد، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته قیمت بلیت اتوبوس در ایام تعطیلات نوروزی ۲۰ درصد افزایش داشته که امسال در راستای جذب مسافر هیچ گونه افزایش بهاء نداریم و براساس نرخ های مصوب جاری بلیت فروخته خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی شرکت های مسافربری در ایام نوروز، بیان داشت: شرکت های مسافربری باید در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شیفتی و کشیک فعالیت کنند و اگر اتوبوسی در مسیر دچار نقص فنی شد شرکت توانایی جایگزینی اتوبوس دیگری را داشته باشد.

وی عنوان کرد: ارائه سرویس های دربستی اتوبوس طبق روال گذشته در روزهای  ۲۴ اسفند تا یکم فروردین سال ۹۶ و ۱۲ تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ممنوع است و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود و با شرکت های مسافربری برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال نظارت بر سطح خدمات ناوگان های حمل و نقل عمومی از سوی استانداری، مراکز بهداشتی و پلیس راه مضاعف می شود، گفت: رانندگان باید نسبت به تامین تجهیزات ناوگان های عمومی شامل وسایل گرمایشی، سرمایشی، صوتی و تصویری، چکش ایمنی، کپسول آتش نشانی، جلیقه ایمنی و لباس فرم در ایام نوروز اقدام کنند.

نصب سیستم پیجینگ و موتورینگ در پایانه حمل ونقل مسافر انقلاب شهرستان همدان

معاون حمل و نقل جاده ای استان همدان از نصب سیستم پیجینگ و موتورینگ در پایانه حمل ونقل مسافر انقلاب شهرستان همدان خبرداد و گفت: نصب سیستم پیجینگ در راستای اعلام زمان و تاریخ حرکت ناوگان های عمومی انجام می شود.

پناهنده افزود: به منظور ایمنی ناوگان های حمل و نقل عمومی باید رانندگان وسایل نقلیه قبل از فرا رسیدن ایام نوروز به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای امداد خودرو مجهز به سیستم جی پی اس شدند، اظهارداشت: بیسیم های دیجیتال داری جی پی اس، راننده امداد خودرو را در هر نقطه از شهر مشخص می کند.

وی از برگزاری رزمایش ترافیکی در  ۲۵ اسفند ماه جاری خبر داد و عنوان کرد: این رزمایش در راستای آمادگی کامل دستگاه های اجرایی استان برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و شعار تعطیلات بدون حادثه اجرایی می شود.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز با بیان اینکه اولویت شرکت های مسافربری باید بر پیش فروش بلیت های نوروزی به صورت اینترنتی باشد، اظهار داشت: ۵۰ درصد سهمیه بلیت های نوروزی استان به صورت اینترنتی پیش فروش می شود.

وحید سخائیان گفت: در زمانی که مسافر از طریق اینترنت یا حضوری اقدام به تهیه بلیت می کند شرکت های مسافربری باید نظارت کافی به جهت عدم تداخل برای رزرو صندلی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت شرکت های مسافربری باید بر پیش فروش بلیت های اینترنتی باشد، افزود: این شرکت ها باید سهمیه پیش فروش بلیت اینترنتی مشهد را ۳۰ درصد و سایر استان های کشور را ۵۰ درصد اتخاذ کنند.

انجام سفرهای نوروزی به مشهد مقدس از ۱۸ اسفند ماه جاری

وی با بیان اینکه انجام سفرهای نوروزی به مشهد مقدس از ۱۸ اسفند ماه جاری، تصریح کرد: مسیرهای نوروزی شمال کشور، اصفهان و شیراز از  ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه جاری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های مسافربری همانند سال های گذشته باید ناوگان های خود را برای اعزام کاروان های راهیان نور در اختیار سپاه قرار دهند، اظهار داشت: در هر زمانی که سپاه درخواست اتوبوس کرد شرکت های مسافربری نسبت به تأمین ناوگان های عمومی اقدام کنند.

سخائیان بیان داشت: با توجه به اینکه در پنج شنبه و جمعه آخر سال حجم زیادی از مردم به دیدار اهل قبور می روند ناوگان های حمل و نقل عمومی باید در اختیار عموم مردم قرار بگیرد تا رضایت حداکثری مردم به وجود آید.

وی با بیان اینکه جذب مسافر باید شعار سال شرکت های مسافربری باشد،   گفت: در سال های گذشته استان همدان شاهد ورود حجم بالایی از مسافران بود که پیش بینی می شود امسال نیز مسافران زیادی به استان سفر داشته باشند که باید در راستای جلب رضایت آنان برآئیم.

رئیس پایانه شهرداری همدان نیز افزود: پایانه های استان همدان دارای دو بخش مدیریتی اعم از اداره کل حمل و نقل و راهداری جاده ای استان و سازمان شهرداری است.

ارائه خدمات شبانه روزی در پایانه حمل و نقل مسافربری

ایرج ملک محمدی بیان داشت: در راستای رفاه حال مسافران در ایام نوروز نیروهای خدماتی شهرداری به صورت شبانه روزی در پایانه حمل و نقل مسافربری خدمات ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است بارش سنگین برف در ایام نوروز داشته باشیم باید تجهیزات کافی برای ناوگان های عمومی وجود داشته باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه های استان همدان نیز گفت: مسافران نوروزی قبل از سفر و یا هنگام ورود به جاده های ارتباطی از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت مسیرها مطلع شوند.

سعید کریمی گفت: سامانه گویای ۱۴۱، به طور شبانه روز آماده پاسخگویی به مسافران نوروزی برای تردد ایمن در مسیرهای ارتباطی است.

وی با بیان اینکه مردم می توانند با نصب نرم افزار ۱۴۱ در تلفن های همراه خود از وضعیت مسیرها مطلع شوند، افزود: همچنین زمانی که وسایل نقلیه مسافران در طول مسیر دچار نقص فنی شود می توانند با استفاده از نرم افزار یا شماره تلفن گویای ۱۴۱ از نزدیکترین مرکز امدادخودرو مطلع شوند.

وی عنوان کرد: اکیپ‌های بحران از سوی اداره کل تشکیل شده تا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه در ایام تعطیلات نوروز نسبت به امدادرسانی لازم و به موقع اقدام کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه های استان همدان اظهار داشت: تمامی امداد خودروهای تحت نظارت اداره کل مجهز به سیستم جی پی اس هستند و در مواقع ضروری به محل عملیات اعزام می شوند.

وجود ۵۷ دستگاه تردد شمار در سطح محورهای استان همدان

کریمی از وجود ۵۷ دستگاه تردد شمار در سطح محورهای استان همدان خبر داد و گفت: همچنین دوربین نظارت تصویری در سطح جاده ای استان به صورت آن لاین فعال هستند.

نماینده سپاه در امور اعزام کاروان های راهیان نور نیز گفت: امسال همانند سال های گذشته کاروان های راهیان نور استان همدان از ۱۲ تا ۲۸ اسفندماه جاری به مناطق عملیاتی کشور اعزام می شوند.

مظاهر مجیدی از اعزام ۴ هزار دانشجو به جنوب کشور در قالب کاروان راهیان نور خبر داد و افزود: در ایام سفرهای نوروزی دانشجویان از مناطق جنگی بازدید خواهند کرد و در حال حاضر دانش آموزان همدانی به این مناطق اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می شوند که بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه امسال خوزستان دارای شرایط خاص آب و هوایی است، خواستار تجهیز اتوبوس ها به امکانات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی شد تا برای بسیجیان و آحاد مردم مشکلاتی رخ ندهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار