کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد گفت: در حال حاضر ۳۲ مؤسسه قرآنی تحت نظر اداره شهرستان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 22 February 2017
به گزارش تابناک یزد،یمحمد صادق فلاحتی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد  در پاسخ به مشکلات موسسات قرآنی اظهار کرد: یکی از عمده مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که عمدتا افراد برای دریافت مجوز مهد قرآن مراجعه می‌کنند در حالی که صدور مجوز مهدقرآن تحت نظارت بهزیستی است یعنی علاوه بر کسب مجوز از سازمان تبلیغات نیاز به مجوز بهزیستی هم دارد.
وی ادامه داد: ما در حد موسسه قرآن و عترت و بالای ۷ سال مجوز می‌دهیم و با این شرایط بهترین اقدامات را می‌توان در زمینه قرآنی انجام داد و برای هماهنگی بیشتر در حال پیگیری امضای تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی هستیم. 
فلاحتی گفت: در زمینه پیش دبستانی نیز یعنی گروه ۵ و ۶ سال باید از آموزش و پرورش مجوز گرفته شود لذا برای فرزندان خردسال علاوه بر سازمان تبلیغات باید مجوز آموزش و پرورش یا بهزیستی هم گرفته شود که امیدواریم با جلساتی که برگزار می‌شود این مشکل حل شود. 
وی ادامه داد: تخصصی کردن فعالیت‌های موسسات از جمله اقدامات آتی است که باید با توانمند کردن مربیان و اعضای خود به سمت فعالیت‌های تخصصی حرکت کنند همچنین در زمینه کمک‌های خیری نیز اگر ورود کنند فعالیت‌های بیشتری انجام خواهد شد.
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ۳۲ موسسه قرآنی تحت نظر اداره شهرستان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین ۹ خانه قرآن شهری و ۸ خانه قرآن روستایی جهت نشر معارف قرآنی فعالیت دارند.
فلاحتی جلسات دائمی آموزش قرآن شهرستان دارای پرونده را ۳۵۰ فقره و فعالان قرآنی برادر دارای پرونده را ۳۶۰ نفر اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار