نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در نشست خبري با همتاي استراليايي خود گفت فلسطيني‌ها بايد رژيم اشغالگر را به رسميت بشناسند.
کد خبر: ۳۸۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 22 February 2017
به گزارش تابناک : بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، گفت فلسطيني‌ها بايد اين رژيم را به رسميت بشناسند و تل‌آويو بايد کنترل امنيتي کشور فلسطيني را در دست داشته باشد.

وي در کنفرانس خبري مشترک با همتاي استراليايي خود گفت: اين افتخار را دارم نخستين نخست وزير اسرائيل هستم که به صورت رسمي به استراليا سفر مي‌کند. اين دوستي صد ساله استراليا با مردم و «کشور يهودي» است. 

نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: ما به خاطر داريم استراليا نخستين کشوري بود که براي راه حل تشکيل دو کشور تلاش کرد و هرگز اين را فراموش نخواهيم کرد. آيندهاي که متعلق به کساني است که نوآوري مي کنند. اسرائيل کشوري نوآور است و استراليا نيز کشوري نوآور است. ما کارآفرين هايي داريم و شما نيز کارآفرين هايي داريد. وظيفه ما اين است که آنها را بيشتر در کنار يکديگر قرار دهيم. اين به نفع ملت ما و شما و فکر مي کنم به نفع ديگر کشورها نيز است.

نتانياهو گفت: ما درباره نحوه افزايش همکاري ها عليه تروريسم تندرو صحبت کرديم که در تمام گوشه جهان از جمله استراليا هستند، اما من معتقدم ما علاوه بر اين که نيروي فناوري را داريم، عقيده شکست اين نيرو را نيز داريم. من شاهد يک تغيير در خاورميانه و بسياري از کشورهاي عربي هستيم که آنها نيز اذعان مي‌کنند مورد تهديد اين نيروهاي خطرناک هستند و اين مسئله اين اعتقاد را به من مي دهد که ما علاوه بر همکاري با آنها براي امنيت مشترک بايد بتوانيم صلح بين ما و آنها و در نهايت بين ما و همسايه فلسطيني‌ما را به پيش ببريم!

وي در ادامه بدون اشاره به جنايات رژيمش در جنگ غزه مدعي شد: اسرائيل از غزه عقب‌نشيني و تمام سرزمين آن را به تشکيلات خودگردان فلسطيني واگذار کرد و اين موجب تشکيل «دولت تروريستي» حماس مورد حمايت ايران شد. آنها هزاران موشک عليه ما شليک کردند.

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه سخنانش در اظهاراتي مغرضانه گفت: «مشخص است وقتي فردي از تشکيل کشور فلسطيني حرف مي‌زند، منظور چنين کشوري نيست؛ کشوري که نخست بايد «کشور يهودي» را به رسميت بشناسد. قابل تصور نيست که افراد بگويند فلسطيني‌ها بايد کشور داشته باشند و همچنان خواهان نابودي کشور يهودي اسرائيل باشند. مطلب دوم اين است که ما واقعيت خاورميانه را مي دانيم. در صورتي که اسرائيل تضمين امنيتي نيابد، اين کشور (فلسطيني) سريعا به سنگر ديگري براي «اسلام تندرو» تبديل خواهد شد.» 

نتانياهو ادعا کرد: من گفتم ما بايد اطمينان يابيم فلسطيني ها «کشور يهودي» را به رسميت بشناسد و ما بايد اطمينان يابيم اسرائيل کنترل امنيتي بر تمام سرزمين‌ها دارد. به غير از آن، من مي خواهم فلسطيني‌ها بر خود حکومت کنند و تمام آزاديها را داشته باشند، اما نبايد آزادي براي نابودي کشور يهودي را داشته باشند. آنها بايد اسرائيل را به رسميت بشناسند و اسرائيل بايد کنترل نظامي داشته باشد. اين ديدگاه من است و تغيير نکرده است.

مالکولم ترنبول، نخست وزير استراليا، نيز در اين نشست خبري گفت: ما اشتراکات زيادي (با رژيم صهيونيستي) داريم. ما در حال تعميق همکاري‌هاي خود در بخش فناوري و نوآوري هستيم. ما همچنين تماس‌ها را افزايش مي‌دهيم.




منبع : ای پی تی ان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار