مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: در بهمن ماه امسال ۵۰ نمایشگاه کتاب، ۵۲ نشست کتابخوان و ۳۸ نشست جمع‌خوانی در سطح استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 22 February 2017

به گزارش تابناک اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه برگزاری چهارمین نشست کتابخوان تخصصی استان با موضوع «مطالعات تاریخ» و محوریت صفویه‌شناسی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر از 52 نشست کتابخوان، 35 نشست کتابخوان با همکاری کتابخانه‌های عمومی در مدارس استان برگزار شده و در این نشست‌ها، دانش‌آموزان با معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود و شرح مختصری از آن، دوستان خود را به مطالعه این کتب تشویق کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری چهارمین نشست کتابخوان تخصصی استان با موضوع «مطالعات تاریخ» و با محوریت صفویه‌شناسی با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشجویان رشته تاریخ و تعدادی از اعضای کتابخانه‌های عمومی با هدف ارتقای دانش تخصصی افراد و ترغیب علاقمندان به مطالعات تکمیلی در حوزه‌های مختلف بسیار مؤثر است و پیش از این نیز شاهد برگزاری نشست‌های کتابخوان تخصصی استان با موضوعات مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی و هنر در کتابخانه مرکزی اردبیل بودیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: برگزاری 38 نشست جمع‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی بهمن ماه نیز یکی دیگر از اقداماتی است که بسیار موثر بوده و در این نشستها نیز اعضای کتابخانه‌های عمومی با جمع‌خوانی کتاب‌های معرفی شده در طرح «کتابخوان ماه»، به بحث و بررسی در مورد این کتب پرداخته‌اند.

عزیزخانی برگزاری 24 مسابقه نقاشی، 8 نشست قصه‌خوانی و 5 مسابقه روزنامه‌دیواری را از جمله برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در بهمن ماه در بین کودکان عضو کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و بیان کرد: در طول دهه مبارک فجر نیز شاهد برپایی نزدیک به 50 نمایشگاه کتب حوزه انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بودیم.

رونمایی از کتاب «ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه»، نمایشگاه خوشنویسی انقلاب، مسابقه کتابخوانی ویژه دهه فجر و سه نشست عصر شعر انقلاب از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در طول بهمن ماه امسال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار