مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به اینکه در دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری ۱۲ نفر از اساتید خارجی و ۱۵ نفر از اساتید داخلی آموزش‌‌های لازم را ارائه می‌دهند، گفت: تامین ایمنی شهری به خود مردم بازمی‌گردد.
کد خبر: ۳۸۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 22 February 2017

به گزارش تابناک : سعید شریف‌زاده در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری که با حضور مدیران آتش‌نشانی سراسر کشور در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حادثه ساختمان پلاسکو بیشترین مجموعه‌ای که با آتش‌نشانی همراه بود و فعالیت آتش‌نشانان و امداد رسانان را منعکس می‌کرد اصحاب رسانه بودند.

وی درباره برگزاری این همایش نیز افزود: دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری امروز در حال برگزاری  است که از سال گذشته با توجه به حجم کاری فعالیت‌های آتش‌نشانی تصمیم به برگزاری چنین همایش‌هایی برای هم افزایی و پیشرفت گرفته شد.

شریف‌زاده بیان داشت: مدیران آتش‌نشانی سراسر کشور در این همایش دور هم جمع می‌شوند و تجربیات و اندوخته‌های خود را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند که در مواقع حوادث تجربیات مختلف را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در این همایش کارگاه‌های آموزشی برگزار و در جهت افزایش دانش فنی آتش‌نشانان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور وجود ندارد، گفت: این همایش‌های قدمی  است که بتوانیم فاصله‌های موجود برای ایجاد ایمنی در شهرها را کم کنیم.

شریف‌زاده بیان داشت: شعار دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری عزم ملی برای زندگی ایمن است. همه مردم باید برای ایمنی خود و اطرافیان خود تلاش کنند و ما اگر جدیدترین دانش و فناوری روز را نیز داشته باشیم ولی مردم همراهی و همکاری لازم را با ما نداشته باشند ایمنی لازم محقق نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران تاکید داشت: تامین ایمنی شهری به خود مردم بازمی‌گردد و خودشان باید ایمنی‌های لازم را لحاظ کنند.

وی به انواع پوشش‌های بیمه‌ای در حوادث نیز اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ بیمه حوادث کشور نهادینه شود چرا که حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند و هر لحظه ممکن است رخ بدهد.

شریف‌زاده بیان داشت: در حال حاضر ساختمان‌های در شهرها وجود دارد که قدمت آنها به پیش از چند دهه قبل است و در آن ساختمان نیز  افرادی زندگی می‌کنند لذا باید مالکین نسبت به بازنگری ساختمان خود اقدام کنند و سازمان آتش‌نشانی اهرم قانونی و نیروی لازم برای بررسی تمامی ساختمان‌های موجود را ندارد و این بازنگری باید به خواسته خود مردم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: بیشتر آموزش‌ها و توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی می‌تواند جنبه ارشادی داشته باشد و شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار در سطح شهر نباشیم.

وی بیان داشت: در صورت همکاری مردم با سازمان آتش‌نشانی این سازمان می‌تواند در حداقل زمان به کمک شهروندان حادثه دیده برود.

شریف‌زاده یادآور شد: در دومین همایش ملی آ‌تش‌نشانی و ایمنی شهری از 12 استاد و متخصص از کشورهایی از جمله استرالیا، فنلاند، اتریش، امارات، اسپانیا، سوئیس و هلند حضور دارند و 15 نفر از اساتید داخل کشور نیز در دو روز همایش آموزش‌های لازم را به شرکت‌کنندگان خواهند داد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: در نمایشگاه تخصصی از تمامی صنعتگران، تولید کنندگان و بازرگانان فعال حضور دارند غرفه‌های آتش‌نشانی نیز در راستای آشنایی با تجهیزات آتش‌نشانان دایر شده است.



منبع :‌فارس

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار