کذب نویسی با 189 میلیون!
خبرگزاری فارس که اخیرا قراردادی 189 میلیونی با شهرداری تهران منعقد کرده است در اقدامی خلاف اخلاق و اصول حرفه ای با تحریف مطلب خبرگزاری برنا مدعی شد این خبرگزاری رانت خواری! مسجد جامعی را تایید کرده است.
کد خبر: ۳۸۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 22 February 2017
تابناك رضوي به نقل از خبرگزاری برنا: در پی انتشار اتهام فساد مالی خبرگزاری فارس به مسجد جامعی، خبرگزاری برنا در گزارش مفصل به بررسی این اتهام پرداخت (اینجا) تا با بررسی همه جانبه موضوع، موجب تنویر افکار عمومی شود. این گزارش اما به مذاق خبرگزاری فارس خوش نیامد و این خبرگزاری که اخیرا قراردادی 189 میلیونی با شهرداری تهران منعقد کرده است با تحریف این گزارش مدعی شود: خبرگزاری برنا به خرید باغ تخریب شده شیخ بهایی توسط مسجد جامعی اعتراف کرده است.
خبرگزاری فارس که ید طولایی در تحریف اخبار دارد، ابتدا مدعی شد این گزارش از روی خروجی خبرگزاری برنا حذف شده است.
این در حالیست که گزارش مورد استناد فارس نه تنها از روی خروجی برنا حذف نشده بلکه از ساعت 10:40 دقیقه صبح  تا این لحظه ( ساعت 19) تیتر یک گروه اجتماعی برناست و احتمالا تا صبح فردا (4 اسفند ماه)  نیز تیتر یک صفحه اجتماعی خواهد ماند.
همین گزارش از لحظه انتشار جزو اخبار صفحه اول برناست و هنوز از صفحه یک خارج نشده است.
  اما این تنها دروغ خبرگزاری فارس نبود، این خبرگزاری در تحریفی بزرگ مدعی شد برنا در گزارش خود اعتراف کرده که مسجد جامعی با دریافت خسارت از شهرداری زمین شیخ بهایی را خریداری کرده است.
این درحالیست که در مطلب خبرگزاری برنا صراحتا آمده این زمین با دریافت خسارت از پیمانکار خریداری شده و ارتباطی به شهرداری ندارد.
خبرنگار فارس ظاهرا صرفا ماموریت داشته به تخریب مسجد جامعی بپردازد چرا که حتی در این حد هم اطلاعات نداشته که اگر ساختمانی در اثر گودبرداری غیرمجاز فرو ریزد پیمانکار یا صاحب پروژه ساختمانی موظف است ضمن تهیه محلی برای سکونت موقت خانواده آسیب دیده بر اساس نظر کارشناس دادگستری خسارت لازم را به صاحب ملک تخریب شده بپردازد. پس از پرداخت این خسارت، به پیمانکار هم قطعا ارتباطی ندارد صاحب ملک همان ساختمان را ترمیم می کند یا زمین دیگری می خرد.
به نظر می رسد خبرگزاری فارس برای تخریب چهره مسجد جامعی، تلاش دارد به هر ریسمانی چنگ زند و برایش فرقی ندارد که این ریسمان راست باشد یا دروغ!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار