مدیر توسعه فرهنگی و هنری از برپایی نمایشگاه کتاب خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 22 February 2017
همایون قنواتی در این خصوص اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب اروند، با همکاری و مشارکت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور، وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

وی افزود: این  نمایشگاه برای نخستین بار است که در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود و در مجموع تا این لحظه ۵۷۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و آثاری در حوزه‌های مختلف، آموزشی، علمی، دانشگاهی، دینی، تاریخ، ادبیات، کودک و.. را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد:  و با توجه به اینکه ۱۲ دانشگاه در منطقه قرار گرفته است، از ناشران کتب آموزش عالی نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است.

قنواتی یادآور شد: نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۰ اسفند به مدت شش روز در دو وقت صبح و بعدازظهر آغاز به کار خواهد کرد و البته در کنار فعالیت آن نیز برنامه‌های جنبی  از جمله دعوت از نویسندگان و برگزاری جلساتی برای معرفی تولیدکنندگان و ناشران کتاب که در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت هستند صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره بر اهمیت برگزاری اینگونه رویدادهای فرهنگی در جهت رشد و تعالی فرهنگی جامعه خاطر نشان کرد:  امیدواریم که در سال آینده این نمایشگاه با همین میزان و باکیفیت و گستردگی بیشتری برگزار شود و این تجربه نخست به‌عنوان اتفاق اول می‌تواند سطح تولید و  نشر را در منطقه  گسترش دهد و مردم نیز با کتب روز  و ناشران معتبر، شناخت پیدا کرده و کتب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: قریب به ۴۵ هزار عنوان کتاب در قالب ۳۰۰ غرفه، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

قنواتی با اشاره به  امکاناتی که برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: باهمکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکاناتی برای بازدیدکنندگان و در جهت حمایت از ناشران در نظر گرفته شده است که از جمله این امکانات، خرید ۴۰۰ میلیون تومان بن کتاب است، که تخفیفی ۴۰ تا ۵۰ درصدی را برای خریداران در نظر گرفته، همچنین کتب آموزشی، کنکور و دانشگاهی نیز با تخفیف بیشتری برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه از ناشرانی دعوت خواهد شد که آثار آنها رقم و تعداد مشخصی داشته و کُتبی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود، چاپ سال ۹۳ تاکنون است و کتاب‌های جدید در حوزه نشر به شمار می‌روند.

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان اظهار کرد: همچنین تعدادی از نویسندگان مطرح کشور را نیز در نظر داریم تا با دعوت از ایشان در این ایام، جلسات سخنرانی و گفت‌وگو با آنها برگزار شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار