در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران دراین هفته، شاخص کل توانست ۱۰۲واحد رشد کند. همچنین حجم معاملات رشد داشت و ارزش معاملات نیز به چیزی حدود 3۰۰میلیارد تومان رسید. نماد شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۳واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را بر نوسانات دماسنج بازار سهام داشت. در این نماد نزدیک به ۷۸درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و ۲۲درصد مربوط به سهامداران حقیقی بود.
کد خبر: ۳۸۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 22 February 2017

به گزارش تابناک : در طرف مقابل نماد معاملاتی سایپا ۱۹واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشت. در این نماد بیش از ۸۳درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی و بیش از ۱۶درصد مربوط به سهامداران حقوقی بود. روز گذشته در بورس تهران در حالی معاملاتی آرام در اغلب نمادها حاکم بود که تک سهم ها همچنان برای نوسان گیران اغلب حقیقی بازار جذاب هستند. بازار سهام، بازاری متعادل اما اندکی پرحجم تر از روزهای قبل بود.

بازاری که با وجود اعلام گزارش های بودجه ای قابل قبول در اغلب گروه های بورسی، همچنان با توجه به ضعف نقدینگی، شاهد رشدی چشمگیر نیست. در عین حال این روزها معاملات از طرف سهامداران حقیقی بدون هیجان دنبال می شود و این گروه از سرمایه گذاران همچون حقوقی ها پس از کسب سود در بازه کوتاه مدت به نقد کردن سهام خود می پردازند.

با این حال به نظر می رسد سال آینده، سال خوبی برای بسیاری از سرمایه گذاران بورسی خواهد بود و صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فلزات اساسی با توجه به صادرات محور بودن، همگام با افزایش قیمت دلار می توانند از آن دسته صنایعی باشند که به عنوان لیدر و صنایع پیشرو در بازار سهام در نظر گرفته شوند.

با گروه های بازار سهام

روز گذشته در گروه خودرو اکثریت نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند به طوری که پارس خودرو، سایپا، سایپا آذین، ایران خودرو دیزل، زامیاد، سرمایه گذاری رنا، نیروی محرکه و موتورسازان تراکتورسازان ایران شاهد روند کاهشی در قیمت پایانی بودند، هرچند که اندک نمادهایی چون رادیاتور ایران و فنرسازی زر شاهد رشد حدود 4درصدی بودند.

دیروز در گروه محصولات شیمیایی اکثریت نمادها روند رشد را در پی گرفتند اما در بین آنها نمادهایی همچون صنایع شیمیایی فارس و صنایع شیمیایی سینا با افت بیش از 4درصد روبه رو شدند. در گروه دارویی نیز همچون چند روز گذشته اکثریت نمادها روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند، اما داروسازی کوثر، سرمایه گذاری داروی تامین و داروسازی سینا از جمله نمادهایی بودند که تا حدودی شرایط صعودی داشتند.

سبزپوشی اغلب صنایع فرابورسی

سومین روز از آخرین ماه سال 95 در فرابورس ایران با دادوستد 163.8میلیون ورقه به ارزش افزون بر 1452میلیارد ریال پایان یافت. در معاملات روز سه شنبه سوم اسفندماه در ادامه روند صعودی شاخص کل، آیفکس 1.5واحد افزایش یافت تا این نماگر بازار در ارتفاع 866 واحدی بایستد. نگاهی به نمادهای اثرگذار بر شاخص نشان می دهد نمادهای «مارون» و «سمگا» در حالی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته اند که نماد «زاگرس» با افت نزدیک به یک واحدی از رشد بیشتر آیفکس جلوگیری کرده است.

رصد صنایع فرابورسی در معاملات دیروز حاکی از آن بود که گروه هایی مانند زراعت و خدمات وابسته، محصولات کاغذی، خودرو و ساخت قطعات، پیمانکاری صنعتی، سیمانی ها، هتل و رستوران، سایر محصولات کانی غیرفلزی، حمل و نقل و در نهایت گروه رایانه  و فعالیت های وابسته به آن همگی سبز  پوش بودند و گروه هایی مانند شیمیایی ها، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و فلزات اساسی در اغلب نمادهای مورد معامله با معاملات مثبت و رشد قیمت ها روبه رو شدند.

در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه بیش از 87میلیون سهم به ارزش 372میلیارد ریال معامله شد که در این میان نماد «سمگا» بالاترین حجم و نماد «چکاپا» بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین نمادهای «غگلپا»،  «حسیر» و «ساینا» به عنوان پربازدیدترین نمادهای معاملاتی شناخته شدند. در جریان بازار امروز در عین حال نماد معاملاتی شرکت پخش البرز و داروسازی تولید دارو پس از ارائه اطلاعات پیش بینی بازگشایی شدند.

معامله 852 میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز گذشته میزبان معامله 882هزار ورقه به ارزش 852میلیارد ریال بود. در این بازار بالاترین حجم و ارزش معاملات به نماد اوراق اجاره رایتل با نماد «صایتل» اختصاص یافت. در این نماد 226هزار ورقه به ارزش بیش از 226میلیارد ریال دادوستد شد. در تابلوی تسهیلات مسکن فرابورس نیز معامله گران شاهد جابه جایی 78هزار ورقه به ارزش 60میلیارد ریال بودند.

قیمت این اوراق روز گذشته بین 754 تا 773هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. در حالی کمترین قیمت اوراق تسهیلات مسکن به تسه بهمن 93 اختصاص یافت که اوراق تسه شهریور 94 بالاترین قیمت را در پایان بازار تجربه کرد.




منبع : فرصت امروز

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، بورس ، سهام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار